TEKNOFEST alanında Habertürk’ün sorularını yanıtlayan Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, “Kara ve denizlere hükmetmek için gök vatanda ve bunların da hepsine hükmetmek için uzayda varlık göstermeniz gerekiyor.” dedi.

“YERLİ MOTOR İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
Bayraktar TB3 ve Bayraktar TB2’de yerli motor kullanıyoruz. Jet motorlarında da helikopter motoru var. Ama birkaç tip motor lazım Türkiye’ye şu anda. Jet motoru bir tanesi Akınca TAİ’nin ürettigi daha güçlü bir motor. Yani AKINCI’ya takacak olsak daha büyük bir AKINCI yapmamız lazım. Onunla alakalı da bir çalışmamız var. AKINCI platformunun daha büyüğü çünkü o motor epey bir güçlü AKINCI’dakiler 750 beygir, o 1400 beygir.

KIZILELMA motorunu da kendi geliştirme projemiz var. Motorunu şu anda biz Ukrayna’dan alıyoruz. Ama daha güçlü bir motor için çalışıyoruz. Bir de KIZILELMA’ya takılabilecek TAİ’nin yaptığı motor var. O projede devam ediyor. KIZILELMA için 5-6 sene içerisinde kendi motorumuzu yapmış oluruz. 2025’te 10’dan fazla KIZILELMA üretmeyi hedefliyoruz.

KIZILELMA’DA HANGİ MOTOR KULLANILIYOR?
11 Kasım 2021 tarihinde SahaExpo etkinliğinde Baykar ile Ukraynalı İvçenko-Progress arasında AI-322F turbofan Motor Tedarik Anlaşması ve AI-25TLT Turbofan Motor Entegrasyon Sözleşmesi imzalanmıştır.

KIZILELMA ÖZELLİKLERİ NELER?
- Mürettebat: Yok
- Uzunluk: 14,7 metre (48 ft)
- Yükseklik: 3,3 metre (11 ft)
- Kanat açıklığı: 10 metre (33 ft)
- Kanat alanı: Bilinmiyor
- Azami kalkış ağırlığı: 6.000 kilogram (13.000 lb)
- Faydalı yük kapasitesi: 1.500 kilogram (3.300 lb)
- Güç kaynağı: 1 × İvçenko-Progress AI-25TLT, artyakıcısız turbofan motor, TEİ TF6000 6000 lb turbofan motor
- Artyakıcı olmadan itki gücü: 1 × 1.720 kilogram-kuvvet (16,9 kN; 3.800 lbf)
Performans
- Seyir hızı: 0.6 Mach – 735 km/s
- Maksimum hız: 0.9 Mach – 1.100 kilometre/saat (590 kn)
- Muharebe yarıçapı: 500 deniz mili (930 km)
- Operasyonel irtifa: 35.000 fit (11.000 m)
- Maksimum irtifa: 45.000 fit (14.000 m)
- Havada kalış süresi: 5 saat
GÖVDE
Bayraktar Kızılelma’nın gövdesi, stealth teknolojisine uygun olarak tasarlanmaktadır. Böylece uçağın düşük radar izine sahip olması planlanmaktadır. Dikey kuyruklar ve önde bulunan yatay kontrol yüzeyleri (kanart) sayesinde Kızılelma’nın yüksek manevra kabiliyetine kavuşması hedeflenmektedir.
Kaynak: Haber Merkezi