Tekstil sektöründe üretimin daraldığını, sadece son 2 yılda hazır giyim sektöründe büyük istihdam kaybı yaşandığını söyleyen Tekstil İhracatçıları ve Çalışanları Derneği (TİHCAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ergin Aydın, özellikle gençleri bu sektöre kazandırmak adına yenilikçi çalışmalar yaptıklarını vurguladı.
Sevgi PİLGİ
Tekstil İhracatçıları ve Çalışanları Derneği’nin (TİHCAD) Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olan tekstil sektörünün üyesi olduğunu dile getiren TİHCAD Yönetim Kurulu Başkanı Ergin Aydın, bilgi çağına ayak uydurarak ürün ve hizmet kalitesiyle Türk sanayisinin sürdürülebilirlik, dijitalleşme alanında bir dünya markası olmasına katkıda bulunduklarını ifade etti.

TİHCAD SEKTÖRÜN HER ALANINDA
TİHCAD olarak faaliyetlerinden bahseden Ergin Aydın, “Bizler, tekstilin A’dan Z’ye her alanında destek veren, sadece bölgesel değil, ülkemizin her köşesinde ve uluslararası mecralarda var olan bir derneğiz. En başından beri çeşitli çalışma komiteleri kurup, eksik gördüğümüz yerlere dokunup, ülkemizin bu önemli sektörüne ihracat ve istihdam konusunda destek vermeye çalışıyoruz. TİHCAD olarak biz sektörün her alanında ve ülkenin her köşesinde var olmaya devam ediyoruz. Aktif olan ve her birinin sorumlusu olan komitelerde tüm üyelerimiz ile tartışıyoruz. Sektöre ne gibi faydamız olabileceğine dair görüşmeler yapıyoruz” dedi.
“BÜYÜK İLERLEME KAYDEDİLEMEDİ”
Tekstil sektörünün ihracat değerlerinden bahseden Aydın, “Maalesef bu konuda pandemiden bu yana çok büyük ilerleme kaydedilemedi. Ülkemizden çıkan hazır giyimin kilogram fiyatı 16,80 dolarlardayken, Portekiz’in kilogram hazır giyim fiyatı 40 doların üzerindedir. Biz kendimizi ne zaman Bangladeş, Hindistan rakibi olarak değil, Portekiz gibi Avrupa’da üretim yapan ülkelerle kıyaslarsak ve katma değerli hazır giyim ihracatına yönelirsek o zaman farkındalığımızı arttırabiliriz. Bu konuda ciddi bilinçlendirme toplantıları yapıyoruz. Dernek olarak sadece Avrupa’ya odaklanmayıp, Amerika, Avustralya ve Afrika pazarı ile ilgili ciddi oluşumlar ve çalışmalar yapıyoruz” cümlelerini kullandı.
TÜRK TEKSTİLİ DÜNYAYA TANITILIYOR
Tekstil İhracatçıları ve Çalışanları Derneği olarak, Türk tekstilini dünyaya tanıtma çalışmaları kapsamında Alman Tekstil ve Markalar Birliği (DTB) ile iş birliği yaptıklarını söyleyen Aydın, “Ayrıca Business Finland ile de görüşmelerimiz var. Los Angeles’da Amerika pazarına açılabilmek adına bir irtibat ofisimiz mevcut.
Zaten misyonumuz Türk tekstil sektörünü dünyanın her yerinde temsil edip, artan maliyet ve fiyatlara rağmen, halen ülkemizin neden bu sektör için çok önemli olduğunu anlatmaya devam etmektir. Bu konuda birçok uluslararası yerlerde konuşmalar yapıp, görüşümüzü bildiriyoruz” şeklinde konuştu.
“BU SORUNA ÇÖZÜM ARIYORUZ”
Sektörde istihdam sorununun büyüdüğünden bahseden Aydın, sözlerini şöyle tamamladı: “Maalesef bu sektörümüz için ciddi bir sorun haline geldi. Sadece son 2 senede hazır giyim sektöründe özellikle büyük istihdam kaybı yaşanıyor. Bunu çok önceden görüp, bir IK komitesi oluşturup, eleman.net ile protokol yaptık. Bu soruna çözüm aramaya başladık. Özellikle Z kuşağını bu sektöre kazandırmak adına, yenilikçi güzel çalışmalar yapıyoruz ve çok yakın zamanda bunu bir sempozyum ile açıklayacağız. Aynı şekilde eğitim komitemiz ile koordineli çalışıp, doğru elemanı doğru firma, aynı şekilde doğru firmaları doğru eleman ile buluşturma konusunda çalışmalara başladık.”
Kaynak: Sanayi Gazetesi