THY iptal olan seferler için açıklama yaptı: Operasyonlar normale döndü

Türk Hava Yolları, dün meydana gelen yazılım sorununu çözdüğünü ve tüm seferlerin artık sorunsuz bir şekilde gerçekleştirildiğini duyurdu.

Microsoft’a siber güvenlik hizmeti sağlayan CrowdStrike’ın sistemlerindeki aksaklık sonrası işletmeleri etkileyen küresel yazılım sorunu, dünyanın birçok bölgesinde hayatı olumsuz etkiledi.

Söz konusu sorundan kaynaklı küresel çapta bankalar, havalimanları, hastaneler, kargo şirketleri ve devlet dairelerinde hizmetler kesintiye uğradı. Yazılım sorunu nedeniyle dün THY’nin biletleme ve rezervasyon işlemleri yapılamazken, THY planlanan 84 seferini de iptal etmişti.

THY’den konuya ilişkin yeni bir açıklama geldi. THY’nin sosyal medya hesabı üzerinden yapılan açıklamada, “Küresel çapta yaşanan teknik aksaklık tamamen giderilmiş olup, tüm operasyonlarımız normal seyrine dönmüştür. Uçuşlarınızla ilgili tüm işlemlerinizi web sitemiz veya mobil uygulamamamız üzerinden yapabilirsiniz.” ifadelerine yer verildi.

Havayolu hizmetleri genel olarak normale dönmeye başlarken, bazı havalimanlarında hala check in ve ödeme sistemlerinde sorun yaşandığı belirtiliyor. Bazı gecikme ve iptallerin hafta sonu boyunca devam etmesi bekleniyor.

Dünya genelinde yazılım sistemlerinde yaşanan sorun birçok sektörü vurdu. ABD merkezli teknoloji şirketi Microsoft’un Azure isimli bulut sistemlerinde yaşanan arıza sonrası Windows cihazlar açılışta mavi ekran (BSOD) sorunu yaşandı. Bu kriz sebebiyle bankacılık sektöründen süpermarketlere kadar dünya çapında birçok işletme etkilendi. Kriz hava yolu trafiğini de vurdu. Birçok şirketin uçuşları aksadı bilet sistemlerinde problem yaşandı. Türk Hava Yolları (THY) konuya ilişkin açıklama yaptı.

Basın Müşaviri Yahya Üstün yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Değerli yolcularımız, Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz.”

THY’den yapılan yeni açıklamada şöyle denildi:
“Havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana gelmiş olup, bu aksaklık neticesinde bazı seferlerimiz iptal edilmiştir. Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan “Uçuş durumu” sekmesinden görüntüleyebilirsiniz. Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra aşağıdaki şartları sağlayan yolcularımız satış kanallarımızdan işlem yapabilirler.

19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır.

1) Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır.

2) İade talepleri:

a) Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır.

b) Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.

3) İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır.

Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”

Kaynak: Ekonomim