Bizi Takip Edin
movenpick

İhracat

TİM’İN 29. OLAĞAN GENEL KURULU VE ÖDÜL TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

TİM’in 29. Olağan Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları ödül töreni Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, “2021 yılında ilk 1000 firmamızın ihracatı, yüzde 33 artışla 123 milyar doları aştı. Geçen sene listede olmayan 173 firmamız, bu sene ilk 1000 arasına girmeyi başardı. Bu yıl tam 15 firmamızın ihracatı 1 milyar doları aştı. Listede yer alan firmalarımızın yüzde 80’i yüzde 100 yerli firmalardan oluşuyor.” dedi.

TİM’in 29. Olağan Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları ödül töreni Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

TÜRKİYE İHRACATTA TARİH YAZDI

TİM Başkanı Gülle, etkinlikteki konuşmasında, görev süresi boyunca, kur üzerinden Türkiye ekonomisine saldırılara, ticaret savaşlarına, Kovid-19 salgınına ve sıcak çatışmalara şahitlik ettiklerini belirterek, tüm bunlara rağmen, Türkiye’nin ihracatta atılım yaptığı, tarih yazdığı bir dönemi hep beraber inşa ettiklerini söyledi.

DÜNYADA EMSALİ GÖRÜLMEYEN BAŞARI

Reklam

Göreve gelirken, “Türkiye ihracatla yükselecek.” dediklerini anımsatan, dış ticaret fazlası veren Türkiye’yi hedeflediklerini dile getiren Gülle, şunları kaydetti: “Hamdolsun, böylesi zorlu bir dönemde dahi, Saygıdeğer Cumhurbaşkanımızın desteği ve hükümetimizin aldığı etkili önlemlerin yanında, adeta milli bir görev şuuruyla hareket eden biz ihracatçılar, krizleri birer fırsata çevirerek, dünyada emsal gösterilen başarılara imza attık. Küresel ticaretten aldığımız payı yüzde 1’in üzerine taşıdık, son 21 ayın 19’unda ihracat rekorları kırdık. Tüm bu başarılarda, kuşkusuz, hükümetimiz ile yaptığımız yoğun iş birliği belirleyici oldu. Pandemi süreci de dahil olmak üzere, ihracatçılarımızın karşılaştığı sorunlara hızlı ve etkili çözümler ürettik.

HÜKÜMETİMİZ 223 SORUNU ÇÖZÜME KAVUŞTURDU

Hükümetimiz, ihracat ailemiz adına ilettiğimiz 223 sorunu süratle çözüme kavuşturdu. Bizler, bu zorlukların üstesinden gelmenin ancak güçlü bir vizyon ile, birlik ve beraberliğimizi güçlendirerek mümkün olacağına inandık. Bu amaçla istişareyi, diyaloğu ve güçlü iletişimi yaptığımız işin merkezine aldık. İhracatçıları büyük bir aile olarak gördük, tüm ihracatçılara ve ihracatçı adaylarına Meclisimizin kapısını sonuna kadar açtık. TİM’i tanımayan, bilmeyen kalmadı. Bu seferberlikte ailemize yaklaşık 40 bin yeni ihracatçı firma kattık. Özellikle kadınlarımızın ve gençlerimizin yoğun katılımı bizler için büyük bir gurur vesilesi oldu.”

Görev süresi boyunca her zaman ulaşılabilir olduğunun altını çizen Gülle, tüm davetlere icabet ettiklerini, çağrıldıkları yerlere gittiklerini anlatı.

“TÜRKİYE’NİN BÜYÜMESİ DE ARTIK İHRACAT ÖNCÜLÜĞÜNDE GERÇEKLEŞİYOR”

Reklam

TİM Başkanı Gülle, Türkiye’nin büyümesinin artık ihracat öncülüğünde gerçekleştiğine işaret ederek, hem 2021 yılında, hem de bu yılın ilk çeyreğinde, büyümenin yarısının ihracatla geldiğini anımsattı. “İhracatımızın lokomotifi de toplam ihracatımızın yüzde 55’ini gerçekleştiren ilk 1000 ihracatçımız oldu.” diyen Gülle, şu bilgileri verdi: “2021 yılında ilk 1000 firmamızın ihracatı, yüzde 33 artışla 123 milyar doları aştı. Geçen sene listede olmayan 173 firmamız, bu sene ilk 1000 arasına girmeyi başardı. Bu yıl tam 15 firmamızın ihracatı 1 milyar doları aştı. Listede yer alan firmalarımızın yüzde 80’i, yüzde 100 yerli firmalardan oluşuyor. Ayrıca ilk 1000 ihracatçımız arasında 52 farklı ilden firmamız bulunuyor. 7 bölgemizin tamamının temsil edildiği, tüm Türkiye’ye yayılmış bu tablo, ihracatımızın geleceği adına bizleri heyecanlandırıyor. Tek bir bölge bırakmadan bayrağımızı gururla dalgalandıran ihracat ailemizin her bir ferdini ve bugün ödüllerini takdim edeceğimiz şampiyonlarımızı canıgönülden tebrik ediyorum.”

“‘BİZ İSMAİL BAŞKAN’A ULAŞAMADIK’ DİYECEK HİÇBİR İHRACATÇI YOKTUR”

Bugün kendisinin son kez TİM Başkanı olarak hitap ettiğini anımsatan Gülle, konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Bundan dolayı hem sevinçliyim hem de hüzünlüyüm. Sevinçliyim çünkü, çıtayı devraldığımız yerden çok daha yukarı çıkardık ve bu bayrağı öyle teslim ediyoruz. Göreve başladığımızda, ‘ihracat ailesinin hakimi değil hadimi olmaya geldiğimizi’ ifade etmiştik. İhracatın tek çatı kuruluşu olan TİM’in Başkanlığına teveccüh edip beni seçmenizden sonra zaman su gibi akıp geçti. Ancak biz, su gibi akıp geçen zamana bakıp oturmadık. Çalışma arkadaşlarımla beraber zaman, mekan ve imkanları zorlayan çok önemli işlere imza attık. 4 yıllık kısa bir sürede 8 yıllık icraat yaptık. TİM’de en’lerin ve ilk’lerin döneminde, 100’ü aşkın yeniliği hayata geçirdik.

GÖREVİM BİTSE DE TÜRKİYE İHRACATININ HİZMETKARIYIM

Bizler için esas olan, Türkiye’de üretimin ve ihracatın artmasına hizmet etmek, bu sayede ülkemizin daha güçlü bir ekonomiye sahip olması için çalışmaktır. Başkanlığım öncesinde de hayatımın şiarı buydu, görev süremde de tek amacım bu oldu. TİM Başkanlığı görevim bitse de, bundan sonra da Türkiye ekonomisinin ve ihracatının hizmetkarı olmaya devam edeceğim. ‘Biz İsmail Başkan’a ulaşamadık.’ diyecek hiçbir ihracatçı yoktur. Geride kalan dört yılın ardından, gök kubbede hoş bir seda bırakabilmişsem benim için yeterlidir.”

Reklam

HELLALİK İSTEDİ…

İsmail Gülle, konuşmasında helallik isteyerek kendisine her zaman destek olan herkese teşekkür etti.

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

İhracat

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ REKORA KOŞUYOR!

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü 10,8 milyar dolarlık rekor ihracatıyla hedefe koşuyor.

Yayınlandı

Tarih

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Ocak-Haziran 2022’de 10 milyar 796 milyon dolarlık ihracatla tüm zamanların ilk 6 aylık ihracat rekoruna imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı, haziranda geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 18,5 artarak 23,4 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Söz konusu değerle tüm zamanların en yüksek aylık ihracat rakamına ulaşıldı.

Bu yılın ocak-haziran döneminde ihracat, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 20 artarak 126 milyar dolara taşındı. Yıllıklandırılmış ihracat değeri ise 246 milyar doları aştı. Haziran 2021’de 1 milyar 802 milyon dolarlık ihracat yapan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü de bu yılın aynı döneminde yüzde 9,5 artışla 1 milyar 972 milyon dolarlık ihracata imza attı. Söz konusu değerle tüm zamanların en yüksek haziran ayı ihracat rakamı elde edildi. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Ocak-Haziran 2022’de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artışla 10 milyar 796 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Böylelikle tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına ulaşılmış oldu.

Sektörün geçen ay gerçekleştirdiği ihracatın 1,4 milyar dolarlık kısmı İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, 162 milyon dolarla Bursa, 138 milyon dolarla Denizli takip etti. Sektörün bu yılın ilk 6 ayında gerçekleştirdiği 10,8 milyar dolarlık ihracatın 7,4 milyar doları İstanbul’dan, 920 milyon doları Bursa’dan ve 773 milyon doları İzmir’den gerçekleştirildi.

SEKTÖR 6 AYDA EN FAZLA DIŞ SATIMI ALMANYA’YA YAPTI

Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe geçen ay en fazla dış satım yapılan ülke, 333 milyon dolarla Almanya oldu. Almanya’yı, 242 milyon dolarla İspanya ve 191 milyon dolarla Birleşik Krallık izledi. Sektör ocak-haziran döneminde ise Almanya’ya 1,9 milyar dolar, İspanya’ya 1,3 milyar dolar ve Birleşik Krallık’a 1 milyar 47 milyon dolar ihracat yaptı. Sektörde geçen ay en fazla ihracatın yapıldığı ülke gruplarına bakıldığında, 1,2 milyar dolarla AB ülkeleri birinci, 243 milyon dolarla diğer Avrupa ülkeleri ikinci ve 164 milyon dolarla Orta Doğu ülkeleri üçüncü sırada yer aldı.

Reklam

Söz konusu ülke gruplarına 6 ayda yapılan ihracata bakıldığında, AB ülkelerine 6,7 milyar dolar, diğer Avrupa ülkelerine 1,4 milyar dolar ve Orta Doğu ülkelerine 878 milyon dolar ihracat gerçekleştirildiği görüldü. TİM verilerine göre, geçen ay 178 ülke ve bölgeye ihracat yapan sektör, aynı dönemde ülkenin toplam ihracatından yüzde 8,4 pay aldı. Bu yılın ilk 6 ayında ise 211 ülke ve bölgeye ihracat yapan sektör, ülkenin toplam ihracatında yüzde 8,6 paya sahip oldu.

İLK 6 AY SONUÇLARI…

TİM ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü olarak 2021’deki 20,3 milyar dolarlık performansın ardından, 2022’ye 23 milyar dolarlık ihracat hedefi ile başladıklarını, ilk 6 ayın sonuçlarının hedefin uzak olmadığını gösterdiğini söyledi. Sektörel ihracatın ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artışla 10,8 milyar dolara ulaştığını ifade eden Gültepe, “Haziran ayında 1 milyar 972 milyon dolarla 2 milyar dolar sınırına yaklaştık. Elde ettiğimiz bu sonuçla hem haziran ayı hem de ilk 6 ay özelinde en başarılı performansımızı gerçekleştirmiş olduk.” dedi.

Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyonda en büyük pazar olan AB’ye ihracatı yılın ilk yarısında yüzde 18 artırdıklarını, aynı dönemde ABD’ye ihracatta ise yüzde 24,7’lik artış yakaladıklarını aktararak, toplam hazır giyim ihracatının yüzde 65’ten fazlasını gerçekleştirdikleri bu pazarlarda ortalamanın üzerinde bir artışa imza attıklarını vurguladı.

” 2022’DE 1 MİLYAR DOLAR SINIRINI AŞABİLECEĞİZ”

Reklam

Gültepe, ülkeler özelinde bakıldığında ilk 3 pazarda yılın ilk yarısında 1 milyar doların üzerine çıktıklarına işaret ederek, “Ocak-Haziran döneminde Almanya’ya 1,9, İspanya’ya 1,3, Birleşik Krallık’a ise 1,1 milyar dolar tutarında ihracat gerçekleştirdik. Yine aynı dönemde ABD’ye 523 milyon dolarlık ihracatın altını çizmem gerekiyor. Dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı olan ABD’ye ihracatta yıllar sonra ilk kez 2022’de 1 milyar dolar sınırını aşabileceğiz.” diye konuştu. Rusya-Ukrayna savaşının ihracata olumsuz yansımasının etkilerinin de giderek azaldığına dikkati çeken Gültepe, ocak-haziran döneminde Rusya’ya ihracatlarının yüzde 11,3 daraldığını, Ukrayna’ya ihracatta ise aynı dönemde yüzde 16,9 artıda olduklarını söyledi.

Gültepe, yurt dışından siparişlerin devam ettiğini vurgulayarak, “Haziranda kapasite kullanım oranımız yüzde 84,8 ile salgın öncesindeki düzeye ulaştı. Eğer olağanüstü gelişmelerle karşılaşmazsak hazır giyim sektörümüzün 2022’yi 23 milyar dolar civarında bir ihracatla kapatabileceğine inanıyorum.” dedi.

Okumaya Devam Et

İhracat

SANAYİ GRUBUNDAN TÜM ZAMANLARIN EN YÜKSEK RAKAMI

Sanayi grubundan tüm zamanların en yüksek ilk yarı ihracatı gerçekleştirildi. Sanayi grubuna bağlı 16 sektörden 12’si ihracat rekoru kırdı.

Yayınlandı

Tarih

Türk sanayi sektörü, 94 milyar 180 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına imza attı. Sanayi grubuna bağlı 16 sektörden 12’si ihracat rekoru kırdı.

Küresel piyasalardaki resesyon endişeleriyle ekonomik aktivitenin olumsuz etkileneceğine dair endişeler ve merkez bankalarının para politikalarında sıkılaştırma sürecini başlatmasıyla küresel büyümenin olumsuz etkileneceğine dair öngörülere karşın Türk sanayi sektörü dünyanın dört bir yanına ürünlerini ulaştırmaya devam ediyor. Türkiye’nin sanayi ihracatı, 94 milyar 180 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına ulaştı. Sanayi sektörünün dış satımı yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 arttı. Türkiye’nin sanayi dış satımının toplam ihracat içerisindeki payı da yüzde 74,8 oldu. Kimyevi maddeler ve mamullerinin ihracatı 16,5 milyar doların üzerine çıktı

SANAYİ GRUBUNA BAĞLI 16 SEKTÖRDEN 12 TANESİ İHRACAT REKORU KIRDI

Tekstil ve hammaddeleri 5 milyar 391 milyon dolarla, deri ve deri mamulleri 978 milyon 608 bin , kimyevi maddeler ve mamulleri 16 milyar 748 milyon , hazır giyim ve konfeksiyon 10 milyar 795 milyon , elektrik ve elektronik 7 milyar 343 milyon, makine ve aksamları 4 milyar 968 milyon , demir ve demir dışı metaller 7 milyar 817 milyon, çelik sektörü 11 milyar 896 milyon, çimento cam seramik ve toprak ürünleri 2 milyar 830 milyon, mücevher sektörü 2 milyar 697 milyon, savunma ve havacılık sanayii 1 milyar 984 milyon ve iklimlendirme sanayii 3 milyar 363 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracat rakamlarına ulaştı.

Yılın 6 ayında tekstil ve hammaddeleri yüzde 10,9, deri ve deri mamulleri 23,5, kimyevi maddeler ve mamulleri 39,8, hazır giyim ve konfeksiyon 14,5, elektrik ve elektronik 6,9, makine ve aksamları 10,4, demir ve demir dışı metaller 37,6, çelik sektörü 30, çimento cam seramik ve toprak ürünleri 27,3, mücevher sektörü 9, savunma ve havacılık sanayii 47,9, iklimlendirme sanayii ise yüzde 11,7 ihracat artışı kaydetti.

Reklam

EN FAZLA TALEP AVRUPA’DAN GELDİ

Sanayi bünyesinde ihracat rekoru kıran sektörlere en fazla talep Avrupa ülkelerinden geldi. Yılın ilk yarısında Almanya’ya deri ve deri mamulleri 84 milyon 606 bin dolarlık, hazır giyim ve konfeksiyon 1 milyar 884 milyon, makine ve aksamları 503 milyon 648 bin, demir ve demir dışı metaller 1 milyar 126 milyon, iklimlendirme sanayii 356 milyon 46 bin dolarlık dış satım yaptı. Bu dönemde ABD’ye çimento cam seramik ve toprak ürünleri 480 milyon 934 bin dolarlık, mücevher sektörü 505 milyon 742 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

İtalya’ya tekstil ve hammaddeleri 567 milyon 589 bin dolarlık, Hollanda’ya kimyevi maddeler ve mamulleri 1 milyar 184 milyon, Birleşik Krallık’a elektrik ve elektronik sektörü 801 milyon 402 bin , çelik sektörü İsrail’e 872 milyon 321 bin dolarlık dış satım yaptı.

Okumaya Devam Et

İhracat

“ASGARİ ÜCRET ARTIŞI ZORUNLULUKTU”

Egeli ihracatçılar, “Asgari ücret artışı zorunluluktu. Sabit gelirli insanımızın bu hayat pahalılığına karşı korunması gerekliydi” değerlendirmesinde bulundu.

Yayınlandı

Tarih

Türkiye’de 10 milyon çalışanı direkt ilgilendiren, diğer çalışanların ücretlerinde baz alınan asgari ücretin 2022 yılı içinde ikinci kez artışla 5 bin 500 TL olmasına Egeli ihracatçılar, “Asgari ücret artışı zorunluluktu. Sabit gelirli insanımızın bu hayat pahalılığına karşı korunması gerekliydi” değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye’de ilan edilen enflasyon ile hissedilen enflasyon rakamları arasında belirgin bir fark olduğu tespitinde bulunan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türkiye’de 10 milyonu aşkın çalışanımız aileleriyle birlikte asgari ücretle geçimini sağlamak durumunda. İhracatçılar olarak Türkiye’nin uluslararası piyasalarda katma değerli ürünlerle öne çıkmasını arzu ediyoruz. Ülkemizin ucuz iş gücüyle anılan ülkeler arasından sıyrılması en büyük beklentilerimizden birisi” diye konuştu.

Türkiye’nin son 1 yıldır uyguladığı ekonomi politikalarının doğru sonuçlar vermediğinin görüldüğüne vurgu yapan Eskinazi sözlerini şöyle sürdürdü; “Türkiye, ekonomi politikalarını gözden geçirmeli. 2021 yılı Eylül ayında Merkez Bankası’nın politika faizi yüzde 19 iken, USD/TL kuru 8,65, enflasyon ise; yüzde 19,58 seviyesindeydi. MB’nin politika faizini kademeli olarak yüzde 14’e indirmesi sonrasında enflasyon TÜİK verilerine göre TÜFE’de Mayıs ayı itibariyle yüzde 73,5’e, Yİ-ÜFE’de yüzde 132’ye çıktı. Türkiye’nin kredi ödeyebilme durumunu gösteren ve risk primi olarak ifade edilen 5 yıllık CDS göstergesi 800 baz puanı aştı. Bu 2008 sonrasındaki en yüksek seviyeyi ifade ediyor. Türkiye, borç stokunu yönetme kabiliyetini kaybetmemek için piyasalara güven vermeli.”

“Ekonomi algı yönetimidir” şeklinde konuşan Eskinazi, “Türkiye 1 yıl içinde seçime gidecek. Mevcut ekonomik sistemde iyileşme istiyorsanız enflasyonu kontrol altına almak gerekiyor. Bunun içinde sıkı bir para politikası uygulamak lazım” diyerek görüşlerini noktaladı.

Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.