Bizi Takip Edin
movenpick

Sanayi

TOBB KARTLI HARCAMALARI ANALİZ ETTİ

TOBB ve Visa’nın son “Kartlı Harcamalar Analizi” sonuçları belli oldu. 2021 yılı itibarıyla İtalya, İsveç ile ABD gibi ülkelere kıyasla daha yüksek oranda artış kaydetti.

Yayınlandı

Tarih

TOBB ve Visa’nın son “Kartlı Harcamalar Analizi” sonuçları belli oldu. Analize göre, bu yılın ilk çeyreğinde aylık kartlı harcamalar ortalaması geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85 artış gösterdi. Türkiye’de kartlı harcamalar, dünya genelinde Kovid-19 aşılamalarının başladığı 2021 yılı itibarıyla İtalya, İsveç ile ABD gibi ülkelere kıyasla daha yüksek oranda artış kaydetti.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Visa’nın üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Kartlı Harcamalar Analizi”ne göre, 2022 yılının ilk çeyreğinde aylık kartlı harcamalar ortalaması geçen yılın aynı ayına göre yüzde 85 arttı. Birlikten yapılan açıklamaya göre, TOBB ve Visa, Kovid-19 salgınıyla başlayan ve devam eden süreçte Türkiye’de yapılan kartlı harcamaların incelendiği “Kartlı Harcamalar Analizi”nin üçüncüsünü tamamladı.

Analizde 2020, 2021 yılları ve 2022’nin ilk 3 aylarını kapsayan karşılaştırma yapıldı. Analizde öne çıkan sonuçlara göre, Türkiye’de harcamalar, 2021’in yaz aylarından başlayarak normalleşmenin hızlanması ve aşılanmanın yaygınlaştırılmasıyla arttı. Kartlı harcamaların, 2020 yılıyla karşılaştırıldığında, 2021’de yüzde 55 arttığı görüldü. Salgının başlaması ile düşüş gösteren isteğe bağlı tüketim harcamaları da Mayıs 2021 sonrasında başlayan normalleşme süreci ile artarak temel ihtiyaç harcamalarını yakaladı. Bu yılın ilk çeyreğinin aylık kartlı harcamalar ortalaması geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 85 artış gösterdi.

TÜRKİYE KARTLI HARCAMALARDA ÖNE ÇIKTI

Kartlı Harcamalar Analizi’nde Kovid-19 süresince farklı yaklaşımlar izleyen ABD, İtalya ve İsveç ile Türkiye’nin karşılaştırmaları da yer aldı. Söz konusu 3 ülkeye göre, Türkiye’nin kartlı harcamalar bakımından özellikle Haziran 2021 sonrasında diğer ülkelerin üzerinde bir iyileşme eğilimine girdiği, bunun 2022’nin ilk çeyreğinde de artarak devam ettiği görüldü. Ayrıca tüm ülkelerin aynı dönemde bir iyileşme eğilimine girdiği ve özellikle 2021 yılının ikinci yarısı itibarı ile harcamaların reel büyümeye geçtiği belirlendi.

Reklam

E-TİCARETİN YÜKSELİŞİ DEVAM EDİYOR

Türkiye’de 2021 ve 2022 yıllarının ilk çeyreği kartlı harcamalar açısından kıyaslandığında, e-ticaretin yüzde 90, banka kartı harcamalarının yüzde 118 büyümesi, temassız ödemelerin de 3 katına çıkması, bu alanda devam eden büyümenin sürdüğüne işaret etti. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla e-ticaretteki büyüme hızının yüzde 72’den yüzde 90’a çıkması da eğilimin kalıcılığını gösterdi. Ticari kredi kartlarıyla yapılan harcamaların da bu dönemde yüzde 94 artması dikkat çekti.

2020 ve 2021 yılları kıyaslandığında ise kartlarla yapılan harcama tutarları, banka kartlarında yüzde 62, kredi kartlarında ise yüzde 47 büyüme kaydetti. Kovid-19 salgını döneminde banka kartları, temassız ve çevrim içi alışverişlerde daha fazla kullanılmaya başlandı.

TÜM SEKTÖRLERDE TOPARLANMA VAR

Analizde, farklı sektörler kapsamında gerçekleşen kartlı harcamalar da ele alındı. Kartlı Harcamalar Analizi, Mayıs 2021 sonrasında kısıtlamaların kalkması ve normalleşme sürecine geçilmesi ile beraber hemen hemen tüm kritik sektörlerin toparlanma eğilimine girdiğini gösterdi. 2021’de bir önceki yıla kıyasla özellikle seyahat (yüzde 116), yeme-içme (yüzde 81) ve giyim-aksesuar harcamalarında (yüzde 58) dikkate değer artış görüldü. Bu yılın ilk çeyreğinde ise seyahat harcamalarında yüzde 201 artış gözlemlenirken, yeme-içmede bu oran yüzde 225 oldu.

Reklam

İlk 2 analiz ise Kovid-19 kısıtlamalarının özellikle yemek (restoran) sektöründe düşüşe neden olduğunu, sonrasında ise paket servise geçen ve internet üzerinden sipariş almaya başlayan işletmelerin dijital dönüşüme uyum sağlayarak toparladığını ortaya koymuştu. Son analiz ise normalleşme sürecine geçilmesiyle yemek sektöründe Mayıs 2021 itibarıyla ciddi bir toparlanma olduğunu ve bunun 2022’de devam ettiğini gösterdi.

“KOBİ’LER DEĞİŞEN KOŞULLARA HIZLI UYUM SAĞLIYOR”

Açıklamada görüşlerine yer verilen TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da analiz sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde 27 Haziran’da Dünya KOBİ Günü’nün kutlandığını anımsatarak, şunları kaydetti:

“Yıllardır söylüyoruz, KOBİ’ler ülkemizde ekonomimizin bel kemiği, büyümenin motoru, istihdamın itici gücü, ekonomik ve sosyal kalkınmanın temel taşları olarak yer alıyor. Çok güçlü ve dinamik bir KOBİ altyapımız var. Bu şekilde değişen koşullara çok hızlı uyum sağlayabiliyoruz. Bunun yansımasını, kartlı harcamalar raporunda da e-ticaretin ve temassız harcamaların yükselişinden de anlayabiliyoruz. Raporla, 2022 yılının ilk çeyreğinde aylık kartlı harcamaların bir önceki yıla göre yüzde 85 büyüdüğünü, yine seyahat harcamaları ile yeme-içmede yüzde 200’ün üzerinde büyümelerin gerçekleştiğini görüyoruz. Bunlar çok iyi oranlar.”

“TEMASSIZ ÖDEMELER KATLANARAK ARTTI”

Reklam

Visa Türkiye Genel Müdürü Merve Tezel de analizin, Kovid-19 döneminde yaşanan değişimi ortaya koyması açısından faydalı bir rehbere dönüştüğüne işaret ederek, şu değerlendirmede bulundu:

“Pandeminin birinci ve ikinci dalgası ile normalleşme sürecinin kartlı harcamalar açısından düzenli olarak değerlendirildiği çalışmamızın üçüncüsü ortaya koyuyor ki 2021 itibarıyla Türkiye’de harcamalar diğer ülkelerle karşılaştırıldığında daha hızlı toparlandı. Pozitif trend 2022’nin ilk çeyreğinde artarak devam etti. Online harcamaların kayda değer bir ivmeyle 2021 yılında da büyümesi, temassız ödemelerin katlanarak artışı, banka kartı sayılarındaki yükseliş 2021 yılına da kartlı harcamalar açısından damga vurdu. Türkiye’nin güçlü ödemeler altyapısı ve tüm sektörel oyuncuların hızlı adaptasyon kabiliyeti pandemi döneminde daha da belirginleşti. Biz de Visa olarak, tüm bu süreç boyunca ihtiyaçlardan yola çıkarak geliştirdiğimiz çözümlerle ekonomimize katkıda bulunmaya devam ettiğimizi düşünüyoruz.”

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sanayi

ATO’lu Sanayici İstihbarat Merkezine Kavuştu

İhracatını artırmayı hedefleyen Ankaralı sanayicilere hizmet verecek, Ankara Ticaret Odası (ATO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi hizmete başladı.

Yayınlandı

Tarih

İhracatını artırmayı hedefleyen üyelere ücretsiz hizmet verecek Ankara Ticaret Odası (ATO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi hizmete başladı.

ATO’da yapılan açılış törenine, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Çetin Ali Dönmez, ATO Başkanı Gürsel Baran, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Cahit Çelik katıldı.

Ankara Kalkınma Ajansının destekleriyle kurulan merkezde ATO üyelerine, pazar araştırmasından müşteri bulmaya, müşteri ile irtibata geçip ödeme şekillerinin kararlaştırılmasına, gümrük işlemlerine ve ödemenin tamamlanmasına kadar geçen tüm ihracat süreçlerinde ücretsiz danışmanlık hizmeti sunulacak.

ÇATI KURULUŞLAR İHRACAT İÇİN ÖNEMLİ

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dönmez, burada yaptığı konuşmada, çatı kuruluşların ihracat için öncül olmasının önemine işaret etti. Dönmez, ihracat yapan firmalara yönelik, uluslararası alanda hukuki problemlere karşı danışmanlık hizmeti verilmesini de tavsiye etti. OSB’lerde yer bulunamadığına dikkati çeken Dönmez, orta ve uzun vadede ülkenin önünün çok açık olduğunu söyledi.

SAVUNMA SANAYİNDE ÖNEMLİ YERLERE GELDİK

ATO Başkanı Baran da başkentin ihracatta önemli yerlere geldiğini, bunun en çok savunma sanayi alanında hissedildiğini dile getirdi. İhracatın artırılması için yaptıkları çalışmalara değinen Baran, “Büyükelçilerle de ihracatı nasıl artırırız diye görüşmelerde bulunuyoruz, tek derdimiz Ankara’nın ihracatını artırmak. İhracattan gözü korkanlar oluyor, bu iş zor değil ihracat yapmayanları bu yola sokmak zor değil, çalışacağız başaracağız” diye konuştu.

Reklam

Baran, Ankara’da 6 bin olan ihracatçı sayısını kısa vadede 7 bin 500’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Çelik de kurulan dış ticaret istihbarat merkezlerinin başkentin ihracatını artıracağını belirterek, hedeflerinin daha önce hiç ihracat yapmamış firmaların da bu işe girmelerini sağlamak olduğunu ifade etti.

Okumaya Devam Et

Sanayi

ATO ile Verimli Bir Görüşme Gerçekleştirdik

Hazine ve Maliye Bakanı Nebati, ATO Başkanı Gürsel Baran ve beraberindeki heyeti kabul etti.

Yayınlandı

Tarih

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran ve beraberindeki heyeti kabul etti.

Nebati, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, Baran ve beraberindeki heyetle Bakanlıkta bir araya geldiklerini bildirdi.

Küresel ekonomide yaşanan gelişmeler ile son dönem devreye aldıkları uygulamalar hakkında konuştuklarını ifade eden Nebati, istişare odaklı verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirtti.

Okumaya Devam Et

Sanayi

BAYOSB, İş Güvenliğinde Çağı Yakaladı

Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi (BAYOSB) iş sağlığı ve güvenliği konusundaki vereceği eğitimlerde teknolojinin son ürünlerini sanal gerçeklik senaryolarını kullanıyor.

Yayınlandı

Tarih

Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi (BAYOSB) Türkiye iş hayatının en büyük sorunlarından birisi olan iş sağlığı ve güvenliği konusundaki vereceği eğitimlerde teknolojinin son ürünlerini kullanıyor.

BAYOSB, Avrupa Birliği Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı’ndan de hibe desteği aldığı ‘BAYOSB Sürdürebilir Eğitim Merkezi Projesi kapsamında hem BAYOSB katılımcılarının inşaat ve firmalarının çalışanlarına, çevredeki diğer firmaların çalışanlarına, bölgedeki üniversite ve meslek liselerindeki öğrencilere  arttırılmış sanal gerçeklik gözlükleri ile iş güvenliği eğitimini önümüzdeki aylardan itibaren vermeye başlayacak.

SANAL GERÇEKLİK SENARYOLARI HAZIR

BAYOSB Sürdürülebilir Eğitim Merkezi’ni Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Daire Başkanlığı’ndan 191 bin Euro hibe desteği alarak hayata geçirdiklerini ve proje kapsamında Uzun bir hazırlık sürecinin ardından sanal gerçeklik senaryo içeriklerinin oluştuğunu belirten BAYOSB Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Telseren, “İnşaat ve fabrikadaki makinaların çalışmalarına yönelik bu içerikler ile yenilikçi eğitimlere hazırlandık. Bu eğitimlerin verileceği izole sınıf ortamı da tamamlandı. Şu anda eğitime hazırız. Çalışanlar ile öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği konusundaki farkındalığını bu eğitimlerle artıracağız” dedi.  

Sürdürebilir Eğitim Merkezi Projesinin diğer faaliyeti olan uzak eğitim sistemlerinin ve mobil uygulamaların da hazır olduğunu anlatan Telseren, teorik eğitimlere uzaktan katılmak isteyen kişilere uzaktan eğitim sistemi üzerinden eğitim verileceğini söyledi. Telseren, mobil uygulama ile uzaktan eğitim sistemi, sanal gerçeklik eğitim görselleri, mevzuaat gibi konularda içeriklerin de paylaşılacağını ifade etti.  

ETKİN BİR EĞİTİM OLACAK

Türkiye iş hayatında en büyük sorunlardan biri olan iş sağlığı ve bu noktada teknolojinin geldiği en son noktayı da bu eğitimlere dahil ederek en verimli sonucu almayı hedeflediklerini belirten Telseren,“ Bölgedeki üretim yapan sanayicilerin çalışanları ile devam eden inşaatların işçileri dışında çevre firmaların çalışanları, üniversite ve meslek lisesi öğrencilerine de artırılmış sanal gerçeklik gözlükleri VR ile iş güvenliği eğitimi vereceğiz. VR teknolojisi tamamen farklı bir gerçekliği simüle ediyor. Daha fazla sürükleyici ekipman kullanıyor. Kullanıcının işitsel duygularını harekete geçirerek daha etkin bir eğitim imkanı sunuyor. Bu yenilikçi eğitim ile iş kazalarının azalmasını ve iş sağlığı ve güvenliği bilincinin artırılmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Reklam
Okumaya Devam Et

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.