Tofaş, geçtiğimiz günlerde Stellantis’in Türkiye distribütörlüğünü almak için başvuruda bulunmuştu. Ancak Rekabet Kurumu yetersiz taahüt sebebiyle bu talebini reddetmişti.
Tofaş’ın, yeni aldığı kararla birlikte Bursa’daki tesisinde 5 yeni markanın ticari araç üretimini üstlendiğini otomotiv gazetecisi Emre Özpeynirci tarafından duyuruldu. Özpeynirci resmi X hesabından şu sözlerde bulundu;
“Tofaş, 5 marka için yeni ticari araç üretimine başladı
Rekabet Kurumu’nun Stellantis kararı Tofaş’ın yeni model üretimini etkilemedi. 2025’te 90 bin, 2026’da 150 bin adet üretilecek.
Fiat, Opel, Peugeot, Citroen ve Vauxhall markaları için üretilecek bu orta boy hafif ticari araç modeli şu an halihazırda İngiltere’de üretilen ve satılan Opel/Vauxhall Vivaro (Zafira), Fiat Scudo (Combimix), Peugeot Expert (Traveller) ve Citroen Jumpy’den (Spacetourer) oluşuyor.
Tofaş’ın kasım ayında seri üretimine başlayacağı modeller 2025 yılı başında satışa sunulacak.
Tofaş bu modellerin içten yanmalı ticari ve binek versiyonlarını üretirken, İngiltere’de ağırlıklı olarak elektrikli versiyonları üretilecek.”
Emre Özpeynirci’nin aktardığına göre Tofaş, ofaş, Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarının Türkiye’deki otomotiv pazarlama faaliyetlerini devralmayı planlamıştı. Ancak, Aralık 2023’te Rekabet Kurumu, bu birleşmeyi incelemeye alarak sürecin uzamasına neden oldu. Alınan son karara göre Rekabet Kurumu, verilen taahhütlerin yetersiz olduğunu belirterek satın alma işlemini onaylamadı. Tofaş, bu kararın nihai olmadığını ve süreçlerinin devam ettiğini açıkladı. Anlaşma çerçevesinde Tofaş, Stellantis’e 400 milyon Euro peşin ödeme yapacak ve sekiz yıl boyunca kâr paylaşımı gerçekleştirecek; bu toplamda yaklaşık 1 milyar Euro’ya ulaşacak bir ödeme anlamına geliyor.

ÜRETİM HEDEFİ 90 BİNDEN 150 BİNE ÇIKACAK
Tofaş’ın seri üretime başlayacağı orta boy hafif ticari araç modeli, mevcutta İngiltere’de üretilen Opel/Vauxhall Vivaro (Zafira), Fiat Scudo (Combimix), Peugeot Expert (Traveller) ve Citroen Jumpy (Spacetourer) araçlarını içerecek. Tofaş, 2025 yılı başında satışa sunulacak bu modellerin hem içten yanmalı ticari hem de binek versiyonlarını üretirken, elektrikli versiyonları İngiltere’de üretecek. 2025’te K0 modelinden 90 bin adet üretmeyi hedefleyen Tofaş, 2026’da yıllık üretimin 150 bine çıkarılmasını planlıyor. Bununla birlikte, 2025 sonunda Egea-Tipo üretiminin sona ermesiyle 450 bin adetlik kapasitenin hangi model veya modellerle doldurulacağı da merak konusu.
Kaynak: Haber Merkezi