Sevgi PİLGİ
Tuzla İlçe Kaymakamlığı, Gebze Teknik Üniversitesi, Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Tuzla Bilim ve Sanat Merkezi ortaklığı ile gerçekleştirilen, TÜBİTAK-4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı tarafından desteklenen “Üstün Yetenekli Zihinler, Akıllı Veriler; Üstün Yeteneklilerin Öğretiminde Büyük Verilerden Yararlanma’ adlı projenin açılış programına Gebze Teknik Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. Hüseyin İnce, Tuzla İlçe Kaymakamı Ümit Hüseyin Güney, Bahçeşehir Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Programı’nın Koordinatörü ve aynı zamanda Proje Uzmanı Doç. Dr. Ayşin Kaplan Sayı, Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Çangır, Gebze Teknik Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mahmut Durmuş, Gebze Üniversitesi yetkileri ve akademisyenler katıldı.

Proje, eğitimde büyük veri analitiği gibi yeni teknolojilerle akademisyenleri, öğretmenleri buluşturmayı ve bu teknolojilerin sınıf içi uyumlarının keşfetmelerine ve bu süreçte gerekli beceriler edinmelerine yardımcı olmayı hedefliyor. Program ayrıca branş farkı gözetilmeksizin teknolojilik dönüşümünde faydalanmasını ve eğitimde büyük verinin sağlayacağı katkıları görmesini amaçlıyor.

EĞİTİM TEKNOLOJİYE ENTEGRE EDİLECEK
Eğitimde teknolojinin ve yenilikçi yaklaşımlarının önemini hep birlikte keşfetmek üzere toplandıklarını söyleyen projenin yürütücüsü, Tuzla Bilim ve sanat Merkezi öğretmeni Sevil Işık Özder, “4004 TÜBİTAK Doğa Eğitim ve Bilim Okulları Destekleme Programı, Üstün Yetenekli Zihinler, Akıllı Veriler, Üstün Yeteneklerin Öğretiminde Büyük Verilerden Yararlanma’ isimli projemiz Türkiye genelinde TÜBİTAK Bilim ve Toplum Çağırısı kapsamında üniversiteler İl Ve İlçe Müdürlükleri ve MEB’e bağlı okullar, başvurusu yapılan 630 proje içerisinde ‘temel çağrı alanı’ kategorisinde destek gören 86 proje içerisindedir. Değişen ve gelişen dünya düzeninde teknolojiyi eğitime entegre etmek artık bir tercih değil, geleceğimizi inşa etme zorunluğumuzun vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu kapsamda hayata geçecek bu proje TÜBİTAK ve Gebze Teknik Üniversitesi’nin destekleriyle, İstanbul’un çeşitli illerinde görev yapan 32 gönüllü öğretmene yönelik olarak düzenlenmektedir” dedi.

DAHA HIZLI VERİ ANALİZİ
Eğitimde büyük veri analitiği teknolojisinin sunduğu imkanları kullanarak üstün yetenekli öğrencilerin potansiyellerini daha etkili bir şekilde ortaya çıkaracaklarını vurgulayan Bahçeşehir Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Programı Koordinatörü, Proje Uzmanı Doç. Dr. Ayşin Kaplan Sayı, “Genellikle eğitim ortamında anlaşılamadığını düşündüğümüz bu çocukların her kişisel özelliklerini etkili bir şekilde tanıyabilmek, bu kişisel özelliklerine uygun kişiselleştirilmiş ve bireyselleşmiş eğitim desteği sunabilmek sosyal ve duygusal özelliklerini sunabilmek, hızlı bir şekilde analiz edebilmek, tüm bunlara cevap verebilmek artık çağımızda veri analitiği gibi teknolojilerden, bunun yanında yapay zekadan etkili bir şekilde yararlanmak mümkün. Geçen hafta yapay zekâ eğitimi ile başlayan bu yolculuğumuz bugün veri analitiği projesi ile devam ediyor. Veri analitiğindeki 3 V’den bahsedecek olursak bunlar; hacim, hız ve verimliliktir. Var olan veriyi analiz ederek çocuklarımıza ulaşmak için kullanabileceğimiz en etkin yolu veri analitiği olduğunu düşünüyoruz ve bu kapsamda 5 gün boyunca konu ele alınacak” şeklinde konuştu.

BÜYÜK VERİ BÜYÜK DÖNÜŞÜM
Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak Gebze Üniversitesi ile iş birliklerini her zaman önemsediklerini söyleyen Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Çangır, “Günümüzde verilerin hız, çeşitlilik ve kapasite anlamında büyük artış göstermesi ve bu artış teknolojisi ile destek vererek yeni çözümler üretmesiyle Bigdata olarak adlandırılan büyük veri kavramı ortaya çıkmıştır. Büyük veri ile dünyada büyük bir dönüşüm gerçekleşirken, kurum ve kuruluşların bu dönüşümden ayrı kalması düşünülemez” cümlelerine yer verdi.

EĞİTİMİN GELECEĞİ VERİYE BAĞLI
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mahmut Durmuş ise konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Özellikle üstün yetenekli öğrencilerimizle çalışan öğretmenlerimiz için bu konunun ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğunu görmek gurur verici. GTÜ olarak böyle stratejik bir projeye katkıda bulunmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum. Bu projenin temel amacı İstanbul’daki Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan öğretmenlerimize büyük veri analitiği gibi yenilikçi teknolojileri sınıflara entegre edebilmektir. Eğitimin geleceği veriye bağlıdır. Proje eğitimde büyük veri kullanımı öğrenim süreçlerini kişiselleştirme, öğrenci performanslarını daha etkin bir şekilde organize etmek ve eğitim stratejilerini bu verilere dayanarak yeniden şekillendirmek fırsatı sunacaktır.”
Programın sonunda konuşmacılara çiçek takdiminde bulunuldu.