Bizi Takip Edin
movenpick

Gündem

TÜDKİYEB GENEL BAŞKANI ÇELİK: KUZU ETİ FİYATLARINDAKİ İNDİRİMİ ÖNEMSİYORUZ

Türkiye Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Merkez Birliği (TÜDKİYEB) Genel Başkanı Nihat Çelik, Et ve Süt Kurumu (ESK) tarafından kuzu eti fiyatında yapılan yüzde 25’e varan indirimin memnuniyet verici olduğunu bildirdi.

Yayınlandı

Tarih

Çelik, yaptığı yazılı açıklamada, ESK’nin indirim kararının tüketiciler açısından önemine dikkati çekti.

Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci’nin ESK mağazalarında kuzu etinde yüzde 25’e varan oranda indirim yapılacağı müjdesini memnuniyetle karşıladıklarını ifade eden Çelik, şunları kaydetti: “Bu manada kendisine sektörümüz ve tüketicilerimiz adına teşekkürlerimizi sunuyoruz. İndirim sorası gövde kuzu etinin 129,75 liradan 98 liraya, kuzu pirzolanın 181,5 liradan 137 liraya, kuzu gerdanın ise 114,5 liradan 86 liraya düşmesi vatandaşlarımızın kuzu eti tüketimi açısından son derece isabetli bir karar olmuştur.”

KARKAS ALIM FİYATLARI ARTIRILSIN

Reklam

Yetiştiricilerden koyun ve kuzu alımlarını artırarak fiyatlarda istikrarı korumayı hedefleyen ESK’nin başarıya ulaşmasını arzuladıklarını belirten Çelik, şu değerlendirmede bulundu:

“Biz istiyoruz ki hem yetiştiricimiz hem de tüketicilerimiz kazansın. En azından ortak bir payda da buluşsun. Dolayısıyla kuzu eti fiyatlarındaki indirimi önemsiyoruz. Vatandaşların kırmızı et tüketimleri alım gücüne bağlı olarak düşüyor. Bu indirimin vatandaşlarımıza rahat bir nefes aldıracağını düşünüyoruz. Bakanlığımız aldığı bu kararla önemli bir fedakarlıkta bulunmakla birlikte küçükbaş hayvan alımlarındaki karkas et fiyatlarında herhangi bir değişikliğe gitmemiştir. Yetiştiricilerimiz açısından bu durum son derece önemlidir. Kuzu eti satış fiyatlarında yapılan indirimin maliyetini ESK üstlenmiştir. Ancak maliyet unsurları da göz önüne alınarak yetiştiricilerimiz adına karkas et alım fiyatlarında da gerekli artışların yapılmasını Bakanlığımızdan talep ediyor ve bekliyoruz.”

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Gündem

PETROL OFİSİ’NDE GENEL MÜDÜR DEĞİŞİKLİĞİ

Petrol Ofisi’nde genel müdürlük görevine Mehmet Abbasoğlu getirildi.

Yayınlandı

Tarih

Şirketten yapılan açıklamada, Genel Müdür Selim Şiper’in 1 Eylül itibarıyla görevine yönetim kurulu üyesi olarak devam edeceği ifade edildi.

Açıklamada, genel müdürlük görevini beş yıl boyunca görevini sürdürmüş olan Selim Şiper’in ayrıca Vitol’ün Afrika dağıtım iştiraki Vivo Energy şirketinin de yönetim kuruluna dahil olacağı kaydedildi.

Reklam

Petrol Ofisi Genel Müdürü Mehmet Abbasoğlu’nun 1 Eylül’de göreve başlayacağına işaret edilen açıklamada, Abbasoğlu’nun özellikle finans, telekomünikasyon ve enerji sektörlerinde 30 seneyi aşkın tecrübeye sahip olduğu belirtildi. Vitol’e 2016 yılında katılan Abbasoğlu’nun, Vitol’ün Petrol Ofisi’ni satın almasının ardından şirketin CFO’su olarak görev yaptığı aktarıldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Petrol Ofisi Yönetim Kurulu ve Vitol Yatırımlar Bölümü Başkanı Javed Ahmed, Şiper’e 5 yılda gösterdiği liderlikten dolayı minnet duyduklarını belirterek, “Petrol Ofisi bu süre zarfında pazar liderliğini geliştirmiş ve hızlı büyüyen bir pazarda bulunmanın ve enerji dönüşüm sürecinin gereklerini başarıyla yerine getirmiştir. Kendisinin bu konuda olan birikiminden yönetim kurulu seviyesinde faydalanmaya devam edeceğimizden memnuniyet duyuyoruz. Mehmet Bey’in de yeni göreve atanmasından büyük bir mutluluk duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

Okumaya Devam Et

Gündem

ANKARA’DA RESTORAN VE KAFELER DİJİTALLEŞİYOR

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) ve Google.org iş birliğiyle hayata geçirilen Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi’nin 19’uncu saha uygulaması Ankara’da gerçekleştirildi.

Yayınlandı

Tarih

Proje kapsamında başkentteki etkinlik Ulus Melike Hatun Camisi’nin önünde yapıldı.

Törende konuşan Ankara Ticaret İl Müdürü Yavuz Karaer, hayatın her safhasında dijital dönüşümün yer almaya başladığını belirterek restoran ve kafelerin dijitalleşmesine yönelik projenin esnaf ve sanatkarların teknoloji kullanım kapasitesini artırma konusunda ciddi bir çalışma olduğunu söyledi.

Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (ANKESOB) Başkanvekili Hüseyin Ar, Kovid-19 salgını dolayısıyla kapanma tedbirlerinin uygulandığı dönemde “evlere servis”in hız kazandığını, esnafın dijital platformlarda yer alması gerekliliğinin ortaya çıktığını anlattı.

Reklam

Esnaf ve sanatkarın dijital dönüşümden geri kalmamasına Birlik olarak özel önem verdiklerini vurgulayan Ar, “Ankaralı esnaf ve sanatkarlar olarak rekabet avantajı yakalamamızın temel şartı dijital ve yeşil dönüşüme uyumdur.” dedi.

Ar, dijital ve yeşil dönüşümün bir tercih değil zorunluluk olduğuna dikkati çekerek yaptıkları tüm çalışmalarda bu farkındalıkla hareket ettiklerini dile getirdi.

“20 İLDE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR”

TESK Proje Koordinatörü Fuat Elvan, Kovid-19 salgınından en fazla etkilenen iş kollarından birinin hazır yiyecek içecek sektörü olduğunu anımsattı.

Google.org ile başlattıkları proje kapsamında 20 bin esnafı dijitale taşımayı, bu alanda kalıcı ve başarılı olmalarını sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Elvan, proje ekibinin 20 ilde çalışmalarına devam ettiğini bildirdi.

Reklam

Elvan, dijitale taşınmanın önemine işaret ederek “Dünya bu yöne evriliyor. Biz de TESK olarak bu değişimlerden esnaf ve sanatkarlarımızın yararlanması için çalışıyoruz.” diye konuştu.

Ankara Lokantacılar, Kebapçılar ve Köfteciler Odası Başkanı Mehmet Aztekin de Kovid-19 sebebiyle bazı dönemlerde birçok esnafın içeri müşteri almayarak yalnızca paket servis yaptığını anımsattı.

Esnafın ayakta durması için günün şartlarına uyması gerektiğini vurgulayan Aztekin, “Yerinde saymak olmuyor. Biz de çağın şartlarına ayak uydurarak esnaflar için ne gerekiyorsa yapacağız.” ifadesini kullandı.

PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

“Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi” ile Türkiye’deki restoran ve kafelerin dijital dünyada daha görünür ve rekabetçi hale gelmelerini sağlamak ve gelirlerini artırmak amacıyla çevrim içi ve çevrim dışı eğitim programı tasarlandı. Dijital beceri eğitimlerine yönelik oluşturulan “www.esnafakademi.org” eğitim portalı oluşturuldu.

Reklam

Portal içinde, “Dijital Pazarlama, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve Yeni Normalde Pazarlama” modülleriyle işletmeler hemen hayata geçirebilecekleri pratik önerileri öğreniyor.

İşletmelerin haritalara kayıt süreçleri, doğru yemek fotoğrafları için ipuçları, dijitalde promosyon ve kampanya, müşteri yorumlarını yanıtlama gibi başlıklarda eğitimler bulunuyor.

Proje kapsamında 20 ilde 1,5’ar gün kalacak “eğitim tırı” da hazırlandı. Eğitim tırının Antalya, Trabzon, Mersin, Kayseri, Adana, Konya, Hatay, Aydın, Gaziantep, İzmir, Şanlıurfa, Manisa, Diyarbakır, Bursa, Malatya, Eskişehir, Erzurum ve Rize’nin ardından 19’uncu durağı Ankara oldu. Tır son olarak 11-12 Ağustos’ta İstanbul’a gidecek.

Okumaya Devam Et

Gündem

TESLA’DAN 5 MİLYAR DOLARLIK NİKEL ANLAŞMASI

Endonezya hükümetinden yapılan açıklamada Tesla ile önümüzdeki 5 yılı kapsayacak şekilde 5 milyar dolarlık nikel tedariki anlaşması imzalandığı kaydedildi.

Yayınlandı

Tarih

Endonezya Denizcilik ve Yatırım Bakanı Luhut Panjaitan CNBC’ye verdiği demeçte Tesla’nın önümüzdeki beş yıl için Endonezya’da 5 milyar dolarlık nikel tedariki anlaşması imzaladığını açıkladı. Otomotiv devi uzun süredir pil yapımında kritik öneme sahip ham maddelerin tedarikini garanti altına almaya çalışıyordu.

Bakanın yaptığı açıklamaya göre kontrat aralarında Zhejiang Huayou Cobalt’ın da olduğu şirketleri içerecek ve Tesla’nın Endonezya’nın nikel odaklı Morowali Endüstriyel Parkı’ndan lityum iyon pilleri için hammadde elde etmesini sağlayacak.

Elektrikli araç lideri üretim hattını desteklemek için pil tedarik zincirini genişletirken doğrudan tedarik edilen metal ve mineral oranının artmasını beklediğini kaydetti.

Reklam

Mayıs ayında yayımlanan yıllık rapora göre Tesla halihazırda dokuz madencilik ve kimya şirketiyle anlaşmaya sahip ve lityum ihtiyacının yüzde 95’ini, kobalt ihtiyacının yarısından fazlasını ve nikel ihtiyacının üçte birinden fazlasını bu anlaşmalar üzerinden sağlıyor.

Endonezya ile yapılan nikel anlaşmasının, Tesla’nın Zhejiang Huayou Cobalt ve CNGR Advanced Material ile geçen hafta farklı Borsa açıklamalarında açıklanan fiyatlandırma anlaşmalarının bir parçası olup olmadığı hala netleşmiş değil.

Okumaya Devam Et

web tasarımı

Reklam

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.