Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında, Türkiye’de satışa sunulan yeni 408’e ve otomotiv sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
2022 yılını Peugeot Türkiye olarak 32 bin 600 adetin üstünde satış ve yüzde 4,2 pazar payıyla tamamladıklarını dile getiren Reyhanoğlu, geçen yıl satışların yüzde 53’ünü SUV modellerle gerçekleştirdiklerini bildirdi.
Önce çip sonra lojistik krizinin etkilediği, tedarikin önem kazandığı bir 2022’den 2023’e geçiş yaptıklarını dile getiren Reyhanoğlu, “Bu dönemin hepimiz için artısı belki de bu krizle yaşamayı da öğrenmemiz oldu. Özellikle alternatif çözümler geliştirme yetisi kazandık. Evet, bu sorunlar kısmen yine hayatımızda olacak ama artık bizim araç getirmemizi veya büyümemizi engelleyecek boyutta olmayacağını söyleyebilirim. Bununla beraber her çeyrekte tedarik sıkıntısının daha da azalacağını, muhtemelen 2023’ün ikinci yarısında daha rahat bir ortama kavuşacağımızı öngörüyoruz.” açıklamasında bulundu.
“2023’te 57 Bin Adetlik Satış Hedefliyoruz”

Gülin Reyhanoğlu, 2023 yılında da 2022’ye paralel, yaklaşık 780-800 bin adet bandında pazar beklediklerini belirterek, “Çok ciddi bir deprem felaketi yaşanmasına rağmen sene sonu hedef planlarımızda bir değişiklik yapmadık. Zira özellikle bu dönemde araca olan talebin ve mobilite ihtiyacının daha da arttığını gözlemliyoruz. Deprem riski ve endişesi, bir yerde mobiliteye olan talebi tetikledi. Deprem bölgesindeki yetkili satıcılarımız toplam Peugeot satışlarının ortalama yüzde 10’unu yapmaktaydı. Bu felaketin üzerine zaten depremden 3 hafta sonra o bölgedeki tüm yetkili satıcılarımız da tekrar aktif süreçlerine döndüler. Bu nedenle 2023 yılı ile ilgili deprem odaklı bir hedef revizyonu yapmadığımızı söyleyebilirim.” diye konuştu.
Peugeot olarak 2023 yılında 57 bin adetlik satış hedeflediklerini bildiren Reyhanoğlu, 57 bin adetlik hedefin yüzde 7,3’lük pazar payı getireceğini söyledi.