Avrupa otomotiv pazarı 2025’in ilk dört ayında önemli bir dönüşüm süreci devam ediyor. Elektrikli ve hibrit araçlara olan ilgi artarken, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlar ciddi kayıplar yaşıyor. Avrupa Birliği genelinde açıklanan son veriler elektrikli araçlarında (BEV) pazar payının artmasına rağmen hedeflerin gerisinde kaldığını, hibrit araçların ise liderliği ele geçirdiğini ortaya koyuyor. Öte yandan EBS Danışmanlık’ı ACEA verilerinden yararlanarak hazırladığı verilere göre Türkiye, elektrikli otomobil satışında Avrupa’da dördüncü sırada yer aldı.
OCAK NİSAN DÖNEMİ SATIŞLAR
Türkiye, Nisan 2025’te elektrikli araç satışlarında Almanya, Fransa ve İngiltere’nin ardından dördüncü sırada yer aldı. Bu süreçte gerçekleşen 13 bin 191 adetlik satışla Türkiye, birçok Avrupa ülkesini geçmiş oldu. Öte yandan Ocak-Nisan arasını kapsayan dört aylık satışlarda ise 42.290 adetle Türkiye, beşinci sıradaki yerini korudu.

Önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında ise Türkiye, Nisan ayında yüzde 116’dan fazla bir artış yaşayarak en yüksek aylık büyümeyi yakaladı. Dört aylık bölümde ise artış yüzde 108 dolayında oldu. Elektrikli otomobillerin pazar payına bakıldığında Türkiye’nin yüzde 13,68 ile 17. sırada olduğu belirtiliyor.
| Almanya | 45 bin 535 | Almanya | 158 bin 503 |
| Fransa | 25 bin 542 | İngiltere | 144 bin 749 |
| İngiltere | 24 bin 558 | Fransa | 100 bin 61 |
| Türkiye | 13 bin 191 | Belçika | 52 bin 718 |
| Belçika | 12 bin 469 | Türkiye | 42 bin 290 |
Kaynak: Haber Merkezi