Türkiye’de A400M Atlas nakliye uçağı alacak… O ülkeye ilk teslimatı belli oldu!

Airbus Defence & Space, Endonezya’nın iki A400M taktik nakliye uçağından ilkini 2025’in sonuna kadar teslim etmeyi bekliyor

Airbus’ta hava hareketliliği kıdemli ürün danışmanı olan Ed Horne, Endonezya’nın versiyonlarının savaş uçaklarına yakıt ikmali için tasarlanmış kanat altı podlarıyla donatılacağını belirtti. İkinci uçağın, ilkinden kısa bir süre sonra, 2026’da gelmesi planlanıyor. Horne, bu açıklamaları 19 Eylül’de Bali Uluslararası Hava Gösterisi 2024’te gösterinin statik parkında sergilenen bir Alman Hava Kuvvetleri A400M’sinin medya turu sırasında yaptı. Sergilenen uçak, havadan havaya yakıt ikmali için yapılandırılmış ve savaşçılar için kanat altı hortum ve drogue yakıt ikmal kapsüllerine ve turbopropun rampasına monte edilmiş bir merkez hattı hortumuna sahip. Bu merkez hattı hortumu, kanatlara monte edilen kapsüllerden %50 daha fazla yakıt akışı sağlayabilir ve diğer A400M’ler gibi daha büyük uçaklara yakıt ikmali için optimize edilmiştir. Ancak, merkez hattı yakıt ikmal istasyonu, iki büyük yakıt tankının ve kargo ambarının içine yerleştirilmiş kapsamlı borulama nedeniyle uçağın kargo taşıma kapasitesini sınırlar.

ENDONEZYA HAVA KUVVETLERİ GÜÇLENECEK

Endonezya’nın A400M’leri, alt kanat kapsüllerini kullanarak hava-hava yakıt ikmal kabiliyetleri sağlarken, nakliye görevlerini yerine getirmek için temiz bir kargo ambarı bulunduracaktır. Horne, helikopterler için yakıt ikmal kapsüllerinin savaşçılar için kullanılanlarla aynı göründüğünü ancak bir helikopterin rotor diskinden uzak durmak için daha uzun hortumlar içerdiğini açıkladı. Hava-hava yakıt ikmali Endonezya hava kuvvetleri için önemli bir açıktı. Cirium filo verilerine göre, şu anda sahip olduğu tek özel tanker, 1961’den beri hizmette olan bir Lockheed Martin KC-130B. Endonezya hava kuvvetlerinin koruması gereken geniş alan ve 42 Dassault Aviation Rafale savaş uçağı siparişi göz önüne alındığında, havadan yakıt ikmal kabiliyetlerini geliştirmek Cakarta için bir öncelik gibi görünüyor. Endonezya, iki A400M siparişini 2022’nin sonlarında tamamladı. Sipariş sırasında teslimat zaman çerçevesi 2026 olarak verilmişti. Ayrıca Endonezya, A330 Çok Amaçlı Tanker Taşımacılığına ilgi gösterdi, ancak henüz kesin bir sipariş gerçekleşmedi.

A400M HAKKINDA

Airbus A400M Atlas, 37.000 kg’lık maksimum yük kapasitesine sahiptir ve bu yükü 3.300 km (2.100 mil) menzile taşıyabilir. Uçağın uzunluğu 45,1 metre, kanat açıklığı 42,4 metre ve yüksekliği 14,7 metredir. Her biri 8.200 kW (11.000 hp) güç sağlayan dört Europrop TP400-D6 turboprop motoruyla çalışır; bu motorlar Batı dünyasında operasyonel kullanımda olan en güçlü turboprop motorları arasındadır. A400M, 9.000 metre irtifada 781 km/s seyir hızına ulaşabilir ve 8.700 km (5.400 mil) feribot menziline sahiptir.

Kaynak: Haber Merkezi

1 comments
  1. Başlığınız oldukça manipülatif. Gazeteciliğe ya da okurlarınıza saygınız varsa tıklanmak için böyle başlıklar kullanmak yerine haber kalitenizi artırmaya çalışmalısınız. Bunun adı habercilik değil.

Yorumlar kapalı.