Türkiye’nin otoyol ve köprüleri satışa mı çıkıyor?

Türkiye’nin ana ulaşım ağını işleten Karayolları Genel Müdürlüğü’ne bağlı köprü ve otoyolların özelleştirileceği yönündeki iddialar, dış basında yer alan haberlerin ardından yeniden gündeme geldi. Özelleştirme İdaresi’nin bu konudaki çalışmaları ve geçmiş yıllardaki denemeler, tartışmaları alevlendirdi.
Türkiye'nin otoyol ve köprüleri satışa mı çıkıyor? Türkiye'nin otoyol ve köprüleri satışa mı çıkıyor?

İddialara göre, Karayolları Genel Müdürlüğü’ne ait köprü ve otoyolların yeniden özelleştirileceği iddialarını gündeme getirdi. Yetkililer, konunun uzun süredir gündemde olduğunu ancak ihalenin, fizibilite çalışmalarının olumlu sonuçlanması halinde yapılabileceğini belirtiyor. Olası bir özelleştirmenin, Türkiye tarihinin en büyük ihalelerinden biri olabileceği konuşuluyor.

Ortaya atılan iddialara göre, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü‘nün yanı sıra, en az dokuz ücretli otoyolun özelleştirme kapsamına alınabileceği konuşuluyor. Uzmanlar, bu özelleştirmenin gerçekleşmesi durumunda Türkiye tarihinin en büyük özelleştirme ihalelerinden biri olabileceğini belirtiyor. Benzer bir girişim, 2012 yılında 2 bin kilometrelik otoyolun işletmesi için yapılmış, ancak 5.7 milyar dolarlık teklif yeterli görülmeyerek ihale iptal edilmişti. Bu durum, olası bir yeni ihalede beklenen bedelin ne kadar yüksek olabileceğine dair bir işaret olarak değerlendiriliyor.

Özelleştirme konusunda yetkili kaynaklar, bu tür haberlerin rutin bir durum olduğunu ifade etti. Edinilen bilgilere göre, Özelleştirme İdaresi, köprü ve otoyolların özelleştirilmesi konusunu uzun yıllardır programında tutuyor ve zaman zaman bu konuya ilişkin fizibilite çalışmaları için danışmanlık hizmeti alıyor. Bu çalışmaların, piyasa koşullarının uygun olup olmadığını ve olası bir özelleştirmenin getirisinin ne olacağını belirlemeye yönelik olduğu belirtildi.

Yetkililer, yapılan araştırmalar ve danışmanlık hizmetleri sonucunda ortaya çıkacak rakamların “fizibl” yani yapılabilir ve kârlı olması durumunda özelleştirme ihalesinin gerçekleştirilmesinin gündeme gelebileceğini vurguladı. Ancak, geçmiş yıllardaki denemeler ve ihalenin iptal edilmesi gibi örnekler, sürecin kolay olmadığını gösteriyor. Kaynaklar, mevcut planın uzun yıllardır var olmasına rağmen henüz hayata geçmediğini ve nihai kararın ekonomik ve stratejik değerlendirmeler sonucunda verileceğini belirtiyor.

Bu özelleştirme iddiaları, toplumun farklı kesimlerinde de yankı buluyor. Bir yandan, özelleştirmenin kamuya ek gelir sağlayacağı ve bu yolların işletme verimliliğini artırabileceği savunulurken, diğer yandan, stratejik öneme sahip bu varlıkların özel sektöre devredilmesinin kamu yararına aykırı olabileceği endişeleri dile getiriliyor. Sürecin nasıl ilerleyeceği ve kamuoyunun bu konudaki tepkileri, önümüzdeki dönemde yakından takip edilecek.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

four × 1 =