Geliştirilen sistem, hava platformlarında ECS veya RAM havası kullanarak soğutma işlemi gerçekleştirebiliyor. Akıllı yapısı sayesinde platforma gönderdiği basınç ve sıvı miktarını ölçerek gerekli uyarıları iletebiliyor. Sistem, tanımlanan koşullarda 4.5 kW soğutma kapasitesine sahip bulunuyor. 28VDC güç ile çalışan bu yerli çözüm, maksimum 350W güç tüketimiyle dikkat çekiyor.

MURAD AESA radarının iki yıl içinde savaş uçaklarında operasyonel hale gelmesi öngörülüyor. Radarın üretim süreci halihazırda başlamış durumda. İHA’lar ve F-16’lar üzerinde gerçekleştirilen uçuş testlerinde “olağanüstü sonuçlar” elde edildiği belirtiliyor. MURAD-100A olarak adlandırılan radar, gelişmiş AESA teknolojisi sayesinde havadan havaya, havadan yere ve SAR taramasında üstünlük sağlayacak.
Çip seviyesinden son sistem entegrasyonuna kadar tamamen milli imkanlarla geliştirilen MURAD, hava platformlarına uzak mesafelerden çok sayıda hedefi aynı anda takip ve yanıltma yetenekleri kazandırıyor. Bu ileri teknoloji ürünü radarların, önümüzdeki yıllarda HÜRJET, ANKA-3, KIZILELMA Milli İnsansız Uçak Sistemi ve KAAN Milli Muharip Uçak platformlarında kullanılması planlanıyor.

Milli AESA Uçak Burun Radarının ilk uçuşu, 15 Şubat 2024 tarihinde görev bilgisayarı da millileştirilen F-16 ÖZGÜR Platformu ile gerçekleştirildi. AESA radarı entegrasyonu ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4,5 nesil uçaklar seviyesine yükselirken, KAAN ve muharip İHA’ların ilave yetenekler ve düşük görünürlük özellikleriyle 5’inci nesil ve ötesinde platformlar haline geleceği vurgulanıyor. Bu gelişmeler, Türkiye’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltma ve yerli teknoloji üretme hedeflerine önemli bir katkı sağlıyoR.
Kaynak: GDH