TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Leonardo Helicopters AW139 ve Airbus Helicopters H160 ile aynı segmentte yer alan T628’in Avrupa pazarına değil, ağırlıklı olarak gelişmekte olan ülkelere yönelik olduğunu söyledi.
Demiroğlu, “Avrupa pazarına çok fazla odaklanmıyoruz çünkü çok sayıda oyuncu var ve bu pazar kalabalık. Airbus orada, Leonardo orada ve dünyanın geri kalanına gidip bunları diğer pazarlara satmak için çok daha iyi bir şansınız varken o pazara girmek çok çaba gerektiriyor.” ifadesinde bulundu.

GÖKBEY’İN SERTİFİKASYON ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR
TUSAŞ ayrıca ATAK II taarruz helikopteri programı yerine 10 ton ağırlığındaki helikopterine öncelik verme kararı aldı. Şirketin ikiz helikopter için Orman Genel Müdürlüğü ile bir sözleşmesi bulunuyor ve diğer potansiyel kullanıcılardan da ilgi var.
Demiroğlu, 10 ton tasarımına öncelik vermesine rağmen, 10 ton ve ATAK II programlarının aynı aktarma organlarına, dinamik bileşenlere ve diğer ortak noktalara sahip olması nedeniyle “Bunlardan biri üzerinde çalışmak otomatik olarak diğeri üzerinde çalıştığımız anlamına geliyor” dedi.

10 TON HELİKOPTERİN İLK SORTİSİNİ 2026 YILINDA YAPILACAK
Şirket ayrıca, 2016’da yapılan bir anlaşmayla Sikorsky S-70i ihraç Black Hawk’ın lisansla üretilen versiyonu olan T-70’de de ilerleme kaydediyor. TUSAŞ 17 helikopteri teslim etti ve yılsonuna kadar dört tanesini daha teslim edecek.
Şirket 2025 yılında 38 adet sevk etmeyi hedefliyor, ancak bu ABD ile ilişkilerin düzelmesine bağlı olacak. Sikorsky’nin üretim kitlerinin teslimatı, ABD hükümetinin CAATSA (Amerika’nın Hasımlarıyla Yaptırımlar Yoluyla Mücadele Etme Yasası) mevzuatının Türkiye’ye getirdiği kısıtlamalar nedeniyle gecikti.
Demiroğlu, “Bu konuda çok çalışıyoruz ve Ağustos ayında iyi haberler almayı umuyoruz” dedi.
Uzun süredir ertelenen Lockheed Martin F-16’larının Türkiye’ye satışının Ocak ayında onaylanmasının, ilave S-70i kitlerinin teslim alınması için olumlu bir işaret olduğuna dikkat çekiyor. T-70’deki yerel içerik Aselsan’ın aviyoniklerini, TEI motorlarını, rotor kanatlarını ve diğer bileşenleri içeriyor.

“GÖKBEY YURTDIŞINDA BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR”
Demiroğlu, ilk yurtdışı uçuş gösterisini İngiltere’de gerçekleştiren Türkiye’nin özgün helikopteri GÖKBEY’in yurtdışından büyük ilgi gördüğünü belirterek, “GÖKBEY, HÜRJET ve HÜRKUŞ’a çok iyi bir ilgi olduğunu görüyoruz. AKSUNGUR da çok iyi satıyor. Afrika, Orta Asya ve Uzak Doğu ülkeleriyle ihracata yönelik görüşmelerimiz var” dedi.

GÖKBEY HELİKOPTER HAKKINDA
T-625 Gökbey, Türk Silahlı Kuvvetleri ve Sivil havacılık alanlarında kullanılması amacıyla Türkiye’nin coğrafi ve iklim koşullarına göre Türk mühendisleri tarafından tasarlanan, geliştirilmekte olan ve TUSAŞ tesislerinde üretilen genel amaçlı helikopterdir
Kaynak: Haber Merkezi