Volkswagen’in ABD’ye dönüş umutları Donald Trump’ın yeniden seçilmesiyle sarsıldı

Donald Trump’ın ABD’de yeniden başkan seçilmesiyle Volkswagen’nin Amerika’daki satışları tehdit altına girdi. İşte haberin detayları…

Volkswagen’in yavaşlayan bir pazarda elektrikli araçlarıyla ABD tüketicilerini cezbetme yolundaki yüksek riskli girişimi, başından beri riskli bir girişimdi. Ancak Donald Trump’ın Beyaz Saray’a dönüşüyle ​​birlikte, Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisinin Amerikan rüyası her zamankinden daha da zorlu görünüyor.

Çin’deki pazar payının son beş yılda neredeyse yarı yarıya azalarak yüzde 12’ye gerilediği ve çekirdek pazarı olan Avrupa‘daki talebin zayıfladığı bir ortamda, dünyanın ikinci büyük otomobil grubu için ABD pazarına girmek hiç olmadığı kadar kritik bir öneme sahip.

Volkswagen (VW), Amerikan pazarındaki geçmişteki zorlukların ardından elektrikli araç (EV) stratejisinde önemli adımlar atmayı sürdürüyor. Dieselgate skandalının ardından, düzenleyiciler ve savcılar otobüs üreticisi aleyhine hukuki süreçlere girmişti. Ancak, VW’nin Kuzey Amerika hedeflerine yönelik kararlılığı sürüyor. Şirket, Financial Times’a yaptığı açıklamada, “Geleceğin elektrikli olacağı açık” ifadelerini kullandı.

VW’nin elektrikli araç stratejisi başlangıçta inişli çıkışlı bir seyir izlemiş durumda. Şirketin “on yılların en önemli araç lansmanı” olarak gördüğü ID.4, Avrupa’da sunulan daha geniş bir model yelpazesinden seçilerek Amerika’ya getirildi. Ancak, 2022 yılında ABD yapımı araçların piyasaya sürülmesi sırasında, personelin Virginia merkez ofislerine “Make Volkswagen Matter Again” yazılı çıkartmalar yapıştırmasıyla yükselen umutlar, tüketicilerin ID.4’ü küçük bulması nedeniyle kısa sürede hayal kırıklığına dönüşmüş durumda.

Tennessee’deki Chattanooga tesisinde yılda 100.000 ID.4 üretme kapasitesine sahip olmasına rağmen, bu yıl sadece 17.000 aracın satıldığı kaydedildi. IHS Markit analisti Stephanie Brinley, ID.4’ün satışlarının toparlanmasını beklemediğini belirterek, “ABD’de hedeflenen seviyeye ulaşmıyor” şeklinde konuştu. VW’nin gelecekteki elektrikli araç stratejisi üzerinde nasıl bir yön çizeceği merakla bekleniyor.

“Dieselgate” skandalı, Volkswagen’in dizel motorlu araçlarının emisyon testlerinde hile yaptığına dair ortaya çıkan bir skandaldır. Bu skandal, 2015 yılında ABD’de patlak verdi ve öncesinde yapılan emisyon testlerinde, Volkswagen’in dizel araçlarının gerçekte olduğundan daha az zararlı gaz salınımı gerçekleştirdiği intibası yaratan bir yazılım kullandığı ortaya çıktı.

Bu yazılım, araçların laboratuvar ortamında yapılan emisyon testleri sırasında motor performansını optimize ederek, gerçek sürüş koşullarında ise daha yüksek emisyon seviyeleri sergileyebiliyordu. Skandal, Volkswagen’in yanı sıra, otomotiv endüstrisinde genel güven ve tüketici güveni üzerinde büyük bir etki yarattı.

Dieselgate’in sonuçları arasında Volkswagen’in milyarlarca dolarlık maliyetler, dava süreçleri, marka imajı kaybı ve çevre düzenlemeleri üzerinde daha sıkı denetimler gibi sonuçlar yer aldı. Bu olay, ayrıca birçok ülkede dizel araç kullanımının sorgulanmasına ve daha sürdürülebilir ulaşım çözümlerine yönelimin artmasına sebep oldu.

Kaynak: Haber Merkezi