Bizi Takip Edin
movenpick

Teşvik

YENİ NESİL HAVA ARAÇLARINA AKADEMİ DESTEĞİ

TUSAŞ ve YÖK arasında imzalanan iş birliği protokolüyle şirketin belirlediği alanlarda yapılacak doktora çalışmaları için 200 öğrenciye burs sağlanacak

Yayınlandı

Tarih

 Türkiye’nin Milli Muharip Uçak, Hürjet gibi özgün ve yeni nesil hava aracı projeleri doktora çalışmalarıyla desteklenecek. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) arasında yüksek öğretim alanında iş birliği protokolü imzalandı. Şirket tesislerindeki imza törenine, YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil ve çok sayıda rektör katıldı.

Kotil, törende yaptığı konuşmada, şirketin imalat sanayisindeki yeteneğiyle dünyanın önde gelen üreticileri arasında yer aldığını söyledi. Şirket bünyesinde 5 biner mühendis ve teknisyen bulunduğunu, bu sayıların 2028’de 10 binlere çıkacağını dile getiren Kotil, “Üniversiteler bizim için çalışıyor, biz de burada yaptıklarımızı gençlere açmak istiyoruz.” dedi.

YÖK Başkanı Özvar da üniversite-sanayi iş birliğiyle Türkiye’nin yerli ve milli sanayi hamlesine güçlü destek verdiklerini ifade etti. Bu kapsamda gerek hazırlıklarını tamamlama aşamasına geldikleri mevzuat çalışmaları gerekse hayata geçirecekleri projelerle yeni bir sürece girileceğine inandıklarını vurgulayan Özvar, şunları kaydetti:

“Önümüzdeki günlerde bu alandaki tüm çalışmalarımızın detaylarını kamuoyuyla paylaşacağız. Önümüzdeki dönem, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da verdikleri destekle, üniversitelerimizin sanayinin, sanayinin de üniversitelerimizin içinde olacağı, üniversite-sanayi iş birliğinde yeni bir aşamaya geçeceğimiz çok farklı bir dönem olacak. Bunun işaretlerini bugünden itibaren görmüş oluyorsunuz. TUSAŞ gibi yerli ve milli üretim hamlemizin öncü kuruluşları ile yükseköğretim kurumlarımız arasında özlemini duyduğumuz iş birlikleri gerçekleştiriliyor. Bundan hem üniversitelerimiz hem diğer kurumlarımız ama her şeyden önemlisi ülkemiz kazançlı çıkıyor.”

İmzalanan protokolün, YÖK şemsiyesi altında, yükseköğretim kurumlarıyla TUSAŞ arasında gelecek dönemde gerçekleştirilecek kapsamlı iş birliğinin ilk adımı olacağını belirten Özvar, yerli ve milli sanayi hamlesine daha fazla katkı sunmaktan büyük memnuniyet duyacaklarına dikkati çekti.

Reklam

Özvar, protokol kapsamında, YÖK ile TUSAŞ arasındaki iş birliğinin artırılacağını, üniversitelerde doktora yapan öğrencilerin TUSAŞ Teknoloji Yol Haritası Kazanım Planı’nda yer alan çalışma konuları ve şirketin stratejik önceliklerine göre belirlenen tez konularında çalışmalarının destekleneceğini, şirket imkan ve kabiliyetleri kullanılarak sanayi problemlerinin çözümüne katkı sağlanacağını aktardı.

Bilimsel Araştırma Programı kapsamında 200 doktora öğrencisine burs sağlanacağını bildiren Özvar, “Önümüzdeki dönemde YÖK ve TUSAŞ, ortak araştırma ve geliştirme projeleri yapma adına birbirleriyle etkili bir koordinasyon halinde olacaktır. Ayrıca bu amaçla ortak çalışma grupları da yakında oluşturulacaktır.” diye konuştu. Konuşmaların ardından iş birliği protokolü YÖK Başkanı Özvar ve TUSAŞ Genel Müdürü Kotil tarafından imzalandı.

TUSAŞ bünyesinde oluşturulan Bilimsel Araştırma Programı (LIFT UP++) ile malzeme biliminden mekanik konulara, yazılımdan yeni nesil hava aracı geliştirilmesine birçok alanda havacılık endüstrisinin gelişimine katkı sağlayacak tez çalışmaları desteklenecek.

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Teşvik

EPDK, LİSANSSIZ ELEKTRİKTE “TÜKETİM KADAR ÜRETİM” HEDEFİNE YÖNELDİ

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı Mustafa Yılmaz, lisanssız elektrikte kendi tüketimi için üretim yapanların desteklenmesi amacıyla yeni bir düzenlemeye gideceklerini açıkladı.

Yayınlandı

Tarih

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, lisanssız elektrikte kendi tüketimi için üretim yapanların desteklenmesi amacıyla yeni bir düzenlemeye gideceklerini bildirdi.  Yılmaz, yaptığı yazılı açıklamada, Elektrik Piyasasında Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliği’nde değişikliğe gidildiğini, yeni düzenlemenin Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe gireceğini ifade etti.

Lisanssız güneş enerjisi kurulu gücünün 8 bin megavata yaklaştığı bilgisini veren Yılmaz, bu alandaki düzenlemelerle son yıllarda sadece belediyeler ve sanayi bölgeleri değil, tarımsal üreticiler ve turizm işletmecileri dahil her abone grubundan vatandaşın tükettiği enerjinin üreticisi konumuna geldiğini belirtti.

OSB ALANINDA LİSANSSIZ ÜRETİM İÇİN TESİS BULAMAZLARSA…

Yapılaşmanın yoğun olduğu yerlerde, organize sanayi bölgelerinde (OSB) lisanssız üretim tesisi için yer bulamayan tüketicilerin başka dağıtım bölgelerinde, sanayi bölgeleri dışında tesis kurabileceklerini ifade eden Yılmaz, kojenerasyon tesisleri bulunan tüketicilerin de belirli şartlar altında kojen santrali ile karşılayamadığı tüketimleri için lisanssız üretim tesisi kurabileceğini bildirdi.

SATIŞA KONU EDİLEBİLECEK ÜRETİM MİKTARLARINI BELİRLEDİK

Reklam

Yılmaz, 9 Mayıs 2019 tarihli Cumhurbaşkanı Kararı ile lisanssız üretim tesisi gücünün tüketim tesisinin bağlantı anlaşmasındaki sözleşme gücü ile ilişkilendirildiğini, marttaki kanun değişikliğiyle de bazı abone gruplarında bu gücün 2 katına çıkarıldığını anımsatarak, şunları kaydetti: “Bu düzenlememizle, ‘tüketim kadar üretim’ hedefinden sapan, mühendislik bilimine ve teknik gerçeklere aykırı olarak kurulu gücünü orantısız şekilde artıran, gerçek tüketicilerin lisanssız üretim tesisi kurabilmeleri imkanını ortadan kaldıran, tüketim olmadan üretim yapmaya çalışan tesislerin satışa konu edilebilecek üretim miktarlarını belirledik.”

YURT ÇAPINDA BİR GÜNEŞ SEFERBERLİĞİ BAŞLATALIM

Konuyla ilgili sosyal medyada yer alan eleştirilere değinen Yılmaz, “Düzenlememizin amacı, kendi tüketimi için üretim yapanların desteklenmesi. Gerçek tüketimi olan ve kapasite kısıtı nedeniyle üretim tesisi kuramayan tüketicilerin önünün açılması. Bakın biz kendi binamızda güneş panelleri kurduk. Tükettiğimiz enerji kadar üretiyoruz. İstiyoruz ki yurt çapında bir güneş seferberliği başlatalım. Bu seferberlikten sadece sektörümüz değil bütün Türkiye kazanacak” ifadelerini kullandı.

Düzenlemeyle tüketim miktarı kadar üretilen enerjinin tüketim oranına mahsuplaştırılacağını, bir tüketim miktarı kadar üretilen fazla enerjinin ise satışa konu edileceğini belirten Yılmaz, “Bu orandan daha fazla yapılan üretim ise bütün tüketicilerimize fayda sağlayacak şekilde ‘bedelsiz enerji’ olarak sisteme yansıyacak. Üretilen miktar yükseldikçe tüketicilerimizin faturaları da düşüş yönünde etkilenecek inşallah” değerlendirmesinde bulundu.

Reklam
Okumaya Devam Et

Sanayi

RO-RO TAŞIMACILIĞINDA TEŞVİK KAPIDA!

Ro-Ro taşımacılığında teşvik geliyor. Ro-Ro taşımacılığında teşvikin detayları nedir? Ro-Ro taşımacılığında teşvik hangi şirketleri kapsayacak? Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmeliğe göre Ro-Ro taşımacılığında teşvik hangi hatlar üzerinde geçerli olacak?

Yayınlandı

Tarih

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun, açıkladığı, Ro-Ro seferlerinin desteklenmesine ilişkin çalışma, Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik ile hayata geçiriliyor.

Her 10 deniz mili için römork-tanker başına 2 dolar Düzenli Sefer Desteği verilecek. Destek, yeni hatlar için geçerli olacak.

TÜRK BAYRAKLI GEMİLERİN DONATIMINA TAŞIDIĞI YÜK BİRİMİ…

Karayoluyla Taşınan Yüklerin Denizyoluna Aktarılmasının Desteklenmesi Hakkında Yönetmelik yürürlüğe girdi. Yönetmelik ile denizyolu taşımacılığının kombine taşımacılıktaki payının artırılması ve karayoluyla taşınan yüklerin denizyoluna aktarılmasını amaçlıyor. Buna göre geminin sefer yaptığı her 10 deniz mili için Türk bayraklı gemilerin donatımına taşıdığı yük birimi (römork, yarı römork, tanker) başına 2 dolar karşılığı ödeme yapılacak. Mesafenin 20 milin altında olması halinde yük birimi başına 20 dolar ödenecek.

RO-RO TEŞVİĞİ İÇİN ŞARTLAR NELER?

Reklam

Yönetmelik hükümlerinden yararlanmak isteyen tüzel kişi gemi sahibi ve işleticilerin 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş olması ve ana sözleşmede deniz taşımacılığı faaliyetinin belirtilmiş olması gerekiyor. Ayrıca gemi üzerinde sefere engel olacak sabıka kaydı ve Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası örgütler tarafından alınmış yaptırım kararının olmaması şartı da aranacak.

DESTEK BAKANLIK DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ BÜTÇESİNDEN KARŞILANACAK

Mevcut hatlara ve bu hatların devamı niteliğinde kurulan hatlara Düzenle Sefer Desteği verilmeyecek. Ancak mevcut hatlar için aylık sefer sayısını yüzde 50 artırılması halinde, destekten yararlanılabilecek. Yeni hatlarda ayda asgari dört sefer zorunluluğu bulunurken, destek belgesi her bir gemi için iki yıl süre için düzenlenecek. Doğal afet dahil, herhangi bir mücbir sebep olmaksızın sefere başlanmaması veya programa uyulmaması halinde, desteğe ilişkin belge iptal edilecek. Destek, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı döner sermaye işletmesi bütçesinden karşılanacak.

“TEŞVİK OLUMLU AMA ETKİSİ SINIRLI OLUR”

Sektör yetkilileri, verilen teşvikin bu rakamın yüzde 8’ine denk geldiğini ifade ediyor. Dolayısıyla gemiye binen araç sayısına göre değişmekle birlikte mevcut teşvikin firmalara katkısı ortada. Desteğin hat açma planı olan şirketler için fayda sağlayacağı vurgulanıyor. Karasu-Köstence hattında gemiye göre değişmekle birlikte sadece yakıt masrafı sefer başına 40 bin doları aşıyor. Maksimum 100 araç alan bir gemide sağlanan destek 4 bin Euro’yu buluyor. Teşvikin İtalya-Trieste gibi uzun mesafe Ro-Ro taşımalarında katkısının olmayacağı belirtilirken, kısa mesafeli olmasına rağmen Rusya hattında navlun çok yüksek olduğu için teşvikin etkisinin pek fazla etkisi olmayacağı düşünülüyor. Bazı sektör temsilcileri de römorkaj hizmetlerine yönelik verilecek bir desteğin firmaları hat açma konusunda daha fazla teşvik edeceğini belirtiyor. Çünkü bu hizmetler firmalar için önemli bir gider kalemini oluşturuyor.

Reklam

AĞIRLIKLI OLARAK KARADENİZ’DEKİ TAŞIMACILIĞI KAPSAYACAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, önceki açıklamalarında Ro Ro taşımacılığına yönelik destek hazırlığında olduklarını belirtirken şu ifadeleri kullanmıştı: “Ro-Ro ile ilgili araç başına teşvik vermenin hazırlıklarını yapıyoruz karayoluna talebi azaltmak için. Baya şekillendi, parasal teşvik vereceğiz. Son aşamaya getirdik. Özellikle daha aktif olmak için Karadeniz tarafında bunu kullanacağız”

Okumaya Devam Et

Teşvik

52,2 MİLYAR LİRALIK YATIRIM TEŞVİK BELGESİ VERİLDİ!

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, haziranda 1335 yatırım teşvik belgesi verdi.

Yayınlandı

Tarih

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, haziran ayında 1335 yatırım teşvik belgesi düzenledi.

Bakanlığın, Haziran 2022 dönemine ait yatırım teşvik belgesi listesi Resmi Gazete’de yayımlandı.

Buna göre, söz konusu ayda 1335 yatırım teşvik belgesi verildi. Belge alan projelerin yatırım tutarı 52 milyar 258 milyon 788 bin 197 lira olarak hesaplandı. Bu yatırımların gerçekleştirilmesiyle 37 bin 519 kişinin istihdam edilmesi planlanıyor.

Öte yandan, sabit yatırım tutarı 311 milyon 178 bin 976 lira olan ve 643 kişiye istihdam sağlaması öngörülen 34 yatırım teşvik belgesi iptal edildi.

Bu dönemde 261 yatırım teşvik belgesine tamamlama vizesi verilirken, bu projelerin sabit yatırım tutarı 3 milyar 186 milyon 712 bin 337 lira, istihdam edilenlerin sayısı 11 bin 337 oldu.

Reklam
Okumaya Devam Et

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.