Bizi Takip Edin
movenpick

Sanayi

YENİ “UNİCORN”LAR ÇANAKKALE’DEN DOĞACAK

Yayınlandı

Tarih



Yarınları 45 girişimci firmasıyla inşa eden Çanakkale Teknoparkta ticarileşme potansiyeliyle adından söz ettiren oyun sektörü de yükseliyor. Çanakkale Teknopark Genel Müdürü Dr. Erkan Bil, “Oyun sektöründe yapacağımız iş birlikleri ile ücretsiz eğitim programları düzenleyerek katılımcıların gelişimlerine destek olmak ve onlara yeni fırsatlar yaratmak istiyoruz” diyor.

31 Mayıs 2012 tarihinde kurulup, 6 Nisan 2014 tarihinde faaliyetlerine başlayan Çanakkale TGB A.Ş, toplam 135 bin metrekarelik bölge alanında katma değer üretmeyi sürdürüyor. 40 bin metrekarelik kısmı AR-GE yatırım alanı, 40 bin metrekarelik kısmı Açık Sosyal Kültürel Alan ve Sosyal Tesis, geri kalan kısmı ise AR-GE ofis alanları, idari birimler, TTO, Ön Kuluçka ve kuluçka merkezleri ve etkinlik alanları olarak planlanan Çanakkale Teknoparkta doluluk oranı neredeyse yüzde 100… Yaklaşık 10 bin metrekarelik kapalı alanda kiralanabilir ofisler, laboratuvarlar, ortak kullanım alanları, ön kuluçka ve kuluçka alanlarıyla bünyesinde girişimcilere kucak açan ve yeni hizmet binası hazırlıklarını sürdüren Çanakkale Teknopark, 9’u kuluçka firması olmak üzere, toplam 45 girişimci firmayla yarınları inşa ediyor. Dergimize konuşan Çanakkale Teknopark Genel Müdürü Dr. Erkan Bil, Protothinks ve Enterhall gibi süper nitelikli projeleri ile iddiasını güçlendiren bölgeyi şöyle anlatıyor:

Dr. Erkan Bil

Bölgemizde bugüne kadar 87 proje başarı ile tamamlanmış, 54 projemiz ise hali hazırda firmalarımızca yürütülmeye devam etmektedir. Firmalarımızda, 104’ü AR-GE, 110’u yazılım personeli olmak üzere toplamda 324 personele istihdam sağlanmaktadır. Firmalarımızın sektörel dağılımlarına bakıldığında; yazılım sektörünün yaklaşık yüzde 50’lik bir oranla başı çektiğini görmekteyiz. Ardından yüzde 13’lük bir pay ile dijital içerik geliştirme sektörü yazılım sektörünü takip etmektedir. Makine endüstrisi bölgemizde yaklaşık yüzde 9’luk bir paya sahip olup, bu sektörleri tarım, gıda, biyoteknoloji, denizcilik, jeoloji, elektromanyetik sistemler, tekstil, endüstriyel üretim, kimya ve astronomi sektörleri takip etmektedir. Bölgemizde sektörel olarak bir kümelenme olmamakla beraber, ön mutabakat metinleri imzalanmış olan Güney Marmara Kalkınma Ajansı desteği ile hayata geçirilecek güdümlü projemiz “Çanakkale Dijital İçerik Geliştirme Merkezi”, Enterhall markamız ile tematik olarak dijital içerik geliştirme alanına odaklanacağız. Bu nedenle bu sektörde faaliyet gösteren girişimlerin bölgeye dahil olmasına önem vermekteyiz. Türkiye’nin mobil oyun ve çizgi film ekosisteminin Çanakkale’de kümelenmesini hedefliyoruz. Bu bağlamda, günümüzde oldukça hızlı bir şekilde gelişen sektörlerden birisi olan oyun sektörüne bölgemizdeki girişimciler tarafından her kesimden kullanıcıya hitap edecek oyunlar geliştirilerek, Çanakkale’den tüm dünyaya dijital içerik ihraç etmek gerçekleştirmeyi en çok istediğimiz hedeflerimizdendir. Oyun sektörü, müşteri profili, başka bir ifadeyle kullanıcı sayısı açısından değerlendirildiğinde, bütün yaş gruplarından birçok sosyal kesime hitap ettiğinden, ticarileşme potansiyeli çok yüksek bir sektördür. Girişimcilik kavramı, içerisinde dinamizm ve proaktifliği de barındırdığından, bölgemizde dijital girişimciliğin yükselen bir değer olarak her geçen gün büyüyecek olması, Çanakkale Teknopark ailesi olarak bizlere ayrı bir heyecan vermektedir. Dijital oyun ve animasyon dünyasında oyun geliştiren nitelikli işgücünü kuracağımız merkezin teknik imkanları ile bölgemizde bir araya getirmek, girişimcilerimiz arasında ayrıca bir sinerji oluşturacak ve daha iyi işlere imza atmalarına olanak sağlayacak.


Bölgemizin AR-GE ve inovasyon ekosistemine katkılarından bahsedecek olursak; hedeflerimizi öncelikle, yüksek teknoloji geliştiren firmaların bölgede faaliyete başlaması ve gelişmesi ile teknoloji tabanlı ürünlerin ülkemizden ihracatına öncü olmak, AR-GE’ye dayalı katma değerli ürünlerin üretiminde artış sağlayarak dışa bağımlılığı azaltmak, üniversite-sanayi iş birliğini arttırarak akademik girişimlerin çoğalmasına destek olmak, bölgemize gelecek yatırımcıları yönlendirerek yol göstermek, şehirdeki sanayinin modernizasyonuna destek olmak, nitelikli işgücünün bölgede kalmasını sağlayarak yeni girişimcileri bölgeye çekmek olarak sıralayabiliriz.

Reklam

Girişimcilik kavramının olmazsa olmazlarından birisi proaktiflik yani öncü olmaktır. Girişimci firmalar hem dijitalleşme açısından hem de kullandıkları ve içerisinde bulundukları tüm proseslerde, sektörlerine bakılmaksızın teknolojiyi takip etmek değil, teknolojinin yaratıcısı konumundadırlar. Bu hem Türkiye’deki hem de tüm dünyadaki teknopark girişimcileri için geçerlidir. Dolayısıyla günümüzde mekândan bağımsız olarak neredeyse birçok işlemin tek tıkla yapılabildiği durumda, tüm teknoloji girişimcileri dijital dönüşüme adapte olmak durumundadırlar. Bölgemizdeki girişimciler özelinde değerlendirecek olursak, özellikle dijital içerik geliştirme alanına yoğunlaşmış ve son hızla bu alandaki ekosistemimizi genişletme çabası içerisinde olduğumuzdan özellikle oyun, animasyon ve yazılım sektörlerinde faaliyet gösteren firmalarımızın dijital dönüşümlerin tam da göbeğinde olduklarını söyleyebiliriz. Diğer sektörlerde faaliyet gösteren firmalarımızın ise, ürün geliştirme ve AR-GE süreçlerinde ihtiyaç duydukları tüm proseslerde dijital dönüşüme adaptasyon çalışması içerisinde olduklarını biliyor ve çalışmalarını takip ediyoruz. Ayrıca, bölgemizde sektörel olarak bir kümelenme olmamakla beraber, ön mutabakat metinleri imzalanmış olan Güney Marmara Kalkınma Ajansı desteği ile hayata geçirilecek güdümlü projemiz olan “Çanakkale Dijital İçerik Geliştirme Merkezi” projemiz hasebiyle, tematik olarak dijital içerik geliştirme alanında faaliyet gösteren girişimlerin bölgeye dahil olmasına önem veriyor, dijital girişimcilik ekosistemimizi gün geçtikçe büyütüyoruz.

Yerleşkemizin içerisinde konumlandırmayı planladığımız “Enterhall Dijital İçerik Geliştirme Merkezi Projesi” dijital içerik geliştirme alanında yaratıcı fikirlerin desteklenerek, katma değerli ürünlere dönüştürüleceği bir merkez olarak hayata geçecektir. Dijitalleşmeye bir diğer desteği de Habitat Derneği, Çanakkale Teknopark, Çanakkale Ticaret Borsası ve TOBB Çanakkale Genç Girişimciler Kurulu iş birliği ile Çanakkale için başlattığımız dijital eğitim seferberliği ile vermekteyiz. Geçtiğimiz dönemde Facebook’un Türkiye’deki en büyük yatırımlarından biri olarak görülen topluluk merkezlerinin sonuncusu olan Çanakkale İstasyon için Habitat Derneği ile protokollerimizi imzalamış bulunmaktayız.

Facebook Çanakkale İstasyon ile bölgemizdeki girişimcileri, toplulukları ve işletmeleri bir araya getirerek, ülke ekonomisinin dijitalleşmesine odaklanan bir dizi eğitim programı gerçekleştirilmektedir. Çanakkale dijital eğitim seferberliği ile bireyleri, toplulukları ve işletmeleri bir araya getirerek; onların büyümek için ihtiyaç duydukları becerilere, kaynaklara ve bilgilere erişmelerine yardımcı olunmaktadır. Çalışma kapsamında KOBİ’lerin ve toplumun dijitalleşmesine odaklanan bir dizi farkı eğitime, programa ve atölye çalışmasına ev sahipliği yapılarak birçok kişinin bu eğitimlerden yararlanması sağlanmaktadır.

Dijital dünyanın hâkim olduğu günümüzde, mobil oyun sektörü hem geliştiriciler hem de tüketiciler için vazgeçilmez bir alan olarak ülkemizde ve dünyada karşımıza çıkmaktadır. İnsan yaşamının her alanında mobil teknolojileri görmeye başladığımız bugünlerde, özellikle oyun alanındaki gelişmeler son 5 yılda ivme kazanmıştır. Pandemi ile geçen 2020 yılında, sadece Youtube’da yer alan oyun kategorisindeki videolar bile yüz milyar saatten fazla izlenmiş, aynı zamanda bu sektörde içerik sunan kanalların abone sayılarının hızla arttığı görülmüştür.

Reklam

Mekândan bağımsız olarak dünyanın her yerinden oyun geliştirme süreçlerine dahil olan ve bu alanda çalışan oyun geliştiriciler, kolaylıkla oyunlarını dünyanın her noktasına ulaştırabilecekleri imkanlara sahip olmuşlardır.

Mobil oyun alanında oyun geliştiren kişiler, iş fikirlerini ve çalışmalarını uluslararası pazarlara hızlı ulaştırabilme olanağına da sahiptirler. Son yıllarda, özellikle tüketicilerin yoğun ilgisi ile Türkiye pazarı bu sektörde ilgi çeken bir pazar haline dönüşmüştür. “Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu”nda belirtilen sonuçlar Türkiye’nin bu potansiyelini bir kez daha gözler önüne sermektedir. Bu raporda en çok ön plana çıkan durum olarak, ABD’li oyun şirketi Zynga’nın Türkiye’deki Peak Gamesi (1,8 milyar dolara) ve Rollic Games’in yüzde 80’ini (168 milyon dolara) satın alması olarak gösterilebilir.

2020 yılı verilerinde; 2019 yılına göre oyun oynama sürelerinde yaklaşık yüzde 30 oranında artış, oyuncu sayısında ise yüzde 20’lik bir artış meydana gelmiştir. Global oyun pazarının ise 2025 yılına kadar 256,97 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sektördeki güncel rakamlara bakıldığında, Türkiye’de hali hazırdaki oyuncu sayısının 22 milyon, dünya çapında ise 2,5 milyardan fazla olduğu görülmektedir.

Oyun sektörünün gelişmesi ve başka unicornların çıkması adına öncelikle temel ihtiyaçların doğru analiz edilmesi ve bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik stratejilerin ortaya konması gereklidir. Sektörün ihtiyaçları olarak yetkin insan kaynağı bulma, çalışan ücretlerindeki skalalardaki belirsizlik, personel giderlerinin (vergi ve sigorta) yüksekliği, yatırım ağlarına erişim zorluğu, ithal edilen yazılım geliştirme kitlerinin gümrük vergi oranlarının yüksekliği ve gümrük prosedürlerinde yaşanan problemler sayılabilir.

Reklam

Buna ek olarak; oyun motorlarının gider olarak kaydedilebilmesi, girişim sermayesi ve yatırım fonları ile yapılacak sözleşmelerde hukuki danışmanlık, girişimcilere yönelik eğitim programları, oyun sektörü için gerekli prosedürlerin farklı bir başlıkta toplanarak pratikleştirilmesi konu ile ilgili olarak önem taşımaktadır. Sektördeki işgücünün yaş ortalamasının oldukça düşük olduğu dikkate alındığında, şirket kurulum aşamasından başlamak üzere birçok alanda danışmanlık verebilecek yapılara ihtiyaç bulunmaktadır. Bu noktada Türkiye’de oyun sektörü ekosisteminin gelişmesi açısından kamu– üniversite- sektör temsilcileri (STK)- yatırımcı ilişkisinin sağlanması önemlidir.

İnsan kaynağının oyun sektörünün en önemli unsurlarından birisi olduğu düşünüldüğünde, bir oyunu ortaya çıkarabilmek için farklı disiplinlerden oluşan bir ekibin bir arada çalışması gerektiği de aşikardır. Oyun sektörü yoğun talep gören ve yatırımcıların da ilgisini çeken bir sektör olduğundan yakın gelecekte sektörde insan kaynağı sorunu yaşanmaması adına vakit kaybetmeden konu ile ilgili aksiyonların alınması gerekmektedir. Bu kapsamda nitelikli insan kaynağının oluşturabilmesi için; sektördeki oyun firmaları, kamu ve üniversitelerin kendi üzerine düşenleri yapması adına görüş alışverişinde bulunarak konunun masaya yatırılması uygun olacaktır.

Sektör insan kaynağı ihtiyacını net olarak belirleyebilmeli, devlet eliyle ise oyun sektörünün ihtiyacına yönelik olarak düzenlenecek eğitim ve destek programları ile sektörde istihdamı artırmaya yönelik teşviklerini artırmaya yönelik adımlar atılabilir. Oyun sektörüne ilgi duyan insan kaynağının oldukça genç yaş kuşağı olması nedeniyle, bu kitleyi doğru yönlendirebilmek ve eğitebilmek amacıyla çeşitli kurumlar tarafından bu kişilerin yaratıcı yönleri geliştirmeye yönelik programlar düzenlenebilir.

Bu noktada ilgili bölümlerin üniversite eğitim müfredatlarına da oyun tasarımı ve geliştirilmesi gibi oyun geliştirme sürecinin tüm aşamaları ile ilgili dersler konulabilir. Oyun sektörü içerisinde birçok farklı disiplini barındırdığından oyunla ilişkili disiplinlerin lisans ve yüksek lisans düzeyindeki bölümlerinin sayısı artırılarak nitelikli insan kaynağı oluşturulmasının önü açılabilir.

Reklam

Çanakkale Teknopark olarak oyun endüstrisinin gün geçtikçe büyümesi ve gelişmesiyle birlikte sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine destek olmak adına Teknopark girişimci firmalarımızdan Gameograph firması ile önemli bir iş birliği yaptık. Bu iş birliği ile tüm dünyada oyun endüstrisinin talep ettiği yetenekli oyun geliştirici sayısını artırarak var olanların da bilgi birikimlerini üst seviyelere taşımak sektör ile ilgili hedeflerimizdendir.

Oyun sektöründe yapacağımız iş birlikleri ile ücretsiz eğitim programları düzenleyerek katılımcıların gelişimlerine destek olmak ve onlara yeni fırsatlar yaratmak istiyoruz. Tüm bunlar bölgemizde oluşturmak istediğimiz dijital girişimcilik ekosisteminin gelişimine zemin hazırlayacak, bu minvalde biz de önümüzdeki dönemlerde dijital içerik geliştirme ve oyun geliştirme özelinde faaliyet ve etkinliklerimize devam ediyor olacağız.

Günümüzde firmalar tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin tasarlanması, geliştirilmesi, üretimi ve pazarlanması için oldukça karmaşık ve güçlü iş birliklerine ihtiyaç vardır. Sürekliliği olan kapsamlı bir endüstrinin devamı ve gelişimi için geniş alana yayılmış kaynakların ve bilginin bir araya gelmesi şarttır çünkü bir şirketin tek başına ürün geliştirme ve üretim sürecinin tüm aşamalarını gerçekleştirebiliyor olması neredeyse imkansızdır.

Bu nedenle gelinen son noktada yüksek teknolojili üretim süreçlerinin başarılı bir şekilde planlanması ve uygulanması için üniversite-sanayi ve araştırma merkezlerinin güçlü iş birlikleri gereklidir. Üniversite-sanayi iş birlikleri tüm taraflar adına bir kazan-kazan ilişkisi ortaya çıkarır ve burada oluşan etkileşimin tüm tarafların gelişimine katkıda bulunması gerekir. Üniversite-sanayi iş birliği çalışmalarında; Şirketlerin ürün, hizmet ve proses geliştirme ve iyileştirme konularında, üniversitelerin ise AR-GE süreçlerinin gelişmesi ve akademik bilginin ürüne dönüştürülmesi konusunda beklentileri karşılayacak seviyede katkı sağlamaları önemlidir.

Reklam

Bu noktadan hareketle, Çanakkale Teknopark olarak teknolojinin geliştirilmesi ve transferi süreçlerinde TTO’muzun da katkılarıyla üniversite-sanayi iş birliği çalışmalarımızın sayısını artırmayı hedefliyoruz. Firmalarımızın üniversite akademisyenleri ile ortak projeler geliştirmeleri, girişimci firmalarımızın projelerinde akademisyenlerin danışmanlık yapması, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Laboratuvarlarının test ve analiz imkanlarından firmalarımızın faydalandırılması, üniversite öğrencilerimiz ve mezunlarının girişimci firmalarımızda staj yapması, istihdam edilmesi, akademisyenlerimiz tarafından geliştirilen teknolojilerin firmalarımıza transferi gibi konularda çalışmalarımız her geçen gün artarak devam etmektedir.

Bölgemiz bu yıl Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız tarafından aralık ayı içerisinde açıklanan 2019 Yılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Performans Endeksi sıralamasında en iyi gelişim gösteren teknopark seçilmiş ve Türkiye çapında bu alanda 1. sıraya yerleşmiştir.  Bu motivasyon ile önümüzdeki dönem için gelişme planımız ve yatırımlarımız devam etmekteyiz. Kısa vadede planlanan ve devam eden projelerimiz; GMKA’nın 2019 Yılı Sanayi Altyapısının Geliştirilmesi Mali Destek Programı kapsamında desteklenen ve 2022 yılının ilk yarısında hizmete girmesi planlanan Protothinks Tasarım ve Prototip Geliştirme Merkezimiz, “Bölgenin İlk Tasarım ve Prototipleme Merkezi” olma özelliği ile özellikle firmalarımızın TRL- teknoloji hazırlık seviyeleri açısından büyük önem taşımaktadır.

Çanakkale Teknopark Yerleşkesi içerisinde faaliyete geçecek 250 metrekare kapalı ve 100 metrekare açık alandan oluşacak atölyemiz, proje ekibinin çalışmasına olanak sağlayacak çalışma ofislerini de içerisinde barındıracak şekilde oluşturulacaktır. Yeni fikirlerin teknolojiyle buluşup ürüne dönüşmesine vesile olmak üzere kurulan bölgemizin ilk tasarım ve prototipleme atölyesi Protothinks; hayalini ve projesini fikirden ürüne dönüştürmek isteyen tüm girişimcilere hizmet verecektir. Bir diğer önemli yatırım projemiz ise yine yerleşkemiz içerisinde konumlanacak olan Enterhall- Çanakkale Dijital İçerik Geliştirme Merkezi projemizdir.

Proje; modelleme ve dijital içerik platformları alanında yaratıcı fikirlerin desteklenerek, katma değerli ürün ve hizmetlere dönüştürüldüğü bir merkez halinde yapılanacaktır. Çanakkale Dijital İçerik Geliştirme Merkezi projesi ile bölgede dijital içerik geliştirme temasına odaklı olarak, nitelikli insan kaynağı ve özellikle teknoloji geliştirme bölgelerinde bu alanda faaliyet gösteren girişimlerin uzmanlık alanları değerlendirilerek, inovatif ve teknoloji odaklı yeni girişimlerin oluşması sağlanacak ve aynı zamanda Güney Marmara Bölgesi’nin rekabet gücünü ve işgücü niteliğini arttıracak bir dijital girişimcilik ekosistemi oluşturulacaktır. Çanakkale Dijital İçerik Geliştirme Merkezi projesi, bölgemiz yerleşkesi içerisinde 1800 metrekare kapalı alanlı, iki katlı yatay mimaride inşa edilecektir.

Reklam

Projenin ana bileşenlerinden modelleme atölyesi; bölgedeki akademisyen ve öğrencilerinin, büyük-orta-küçük ölçekli sanayi tesislerinin ve serbest girişimcilerin tasarlayıp geliştirdikleri projelerinin katı modellemelerini yapabilecekleri, üretim aşamasına geçmeden ürünün somut çıktısını görüp ihtiyaç halinde revizelerini yapabilecekleri son teknoloji endüstriyel cihazların bulunduğu tam donanımlı bir atölye olacaktır. Bir diğer bileşen olan Dijital İçerik Geliştirme atölyesi ise Türkiye’de ve dünyada artan internet kullanımı ile büyüyen dijital içerik pazarına hizmet eden kuruluşlara; animasyon-film-belgesel-reklam-çizgi film-oyun gibi dijital ürünlerin oluşturulması ve ihracat da dahil olmak üzere uygun mecralara satışlarının gerçekleştirilmesi için çalışacaktır.

Startups.watch’un Türkiye Girişim Ekosistemi Eylül ayı raporuna göre; Girişimler 2021’in ilk 9 ayında 206 yatırım turunda 1.4 milyar dolar yatırım almış, 2021’deki toplam yatırım turu adedi tüm zamanların rekor seviyesine ulaşmıştır. 2021 yılının ilk 9 ayında her 5 yatırımdan biri oyun girişimlerine yapılmış olup, toplamda ilk 9 aylık süreçte 40 oyuna yatırım yapılmıştır.  Bu bağlamda, bu ve benzeri rakamlar dijital girişimciliğe olan bakış açısının gelişmesi bakımından önemlidir. Biz de Çanakkale Teknopark olarak ülkemizin oyun ve animasyon sektöründe gelişmesi ve yeni yatırımlar alabilecek potansiyel girişimcilerinin yetiştirilmesi için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Bir yandan bölgemize yeni dijital girişimcileri kazandırırken bir yandan da onların ihtiyaç duyduğu alanlarda mentorluk ve danışmanlık hizmetlerini sağlayarak, hızlı büyümelerine ve yatırım almalarına katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

Okumaya Devam Et
Reklam
Yorum Yapın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sanayi

ATO’lu Sanayici İstihbarat Merkezine Kavuştu

İhracatını artırmayı hedefleyen Ankaralı sanayicilere hizmet verecek, Ankara Ticaret Odası (ATO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi hizmete başladı.

Yayınlandı

Tarih

İhracatını artırmayı hedefleyen üyelere ücretsiz hizmet verecek Ankara Ticaret Odası (ATO) Dış Ticaret İstihbarat Merkezi hizmete başladı.

ATO’da yapılan açılış törenine, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Çetin Ali Dönmez, ATO Başkanı Gürsel Baran, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Cahit Çelik katıldı.

Ankara Kalkınma Ajansının destekleriyle kurulan merkezde ATO üyelerine, pazar araştırmasından müşteri bulmaya, müşteri ile irtibata geçip ödeme şekillerinin kararlaştırılmasına, gümrük işlemlerine ve ödemenin tamamlanmasına kadar geçen tüm ihracat süreçlerinde ücretsiz danışmanlık hizmeti sunulacak.

ÇATI KURULUŞLAR İHRACAT İÇİN ÖNEMLİ

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dönmez, burada yaptığı konuşmada, çatı kuruluşların ihracat için öncül olmasının önemine işaret etti. Dönmez, ihracat yapan firmalara yönelik, uluslararası alanda hukuki problemlere karşı danışmanlık hizmeti verilmesini de tavsiye etti. OSB’lerde yer bulunamadığına dikkati çeken Dönmez, orta ve uzun vadede ülkenin önünün çok açık olduğunu söyledi.

SAVUNMA SANAYİNDE ÖNEMLİ YERLERE GELDİK

ATO Başkanı Baran da başkentin ihracatta önemli yerlere geldiğini, bunun en çok savunma sanayi alanında hissedildiğini dile getirdi. İhracatın artırılması için yaptıkları çalışmalara değinen Baran, “Büyükelçilerle de ihracatı nasıl artırırız diye görüşmelerde bulunuyoruz, tek derdimiz Ankara’nın ihracatını artırmak. İhracattan gözü korkanlar oluyor, bu iş zor değil ihracat yapmayanları bu yola sokmak zor değil, çalışacağız başaracağız” diye konuştu.

Reklam

Baran, Ankara’da 6 bin olan ihracatçı sayısını kısa vadede 7 bin 500’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Çelik de kurulan dış ticaret istihbarat merkezlerinin başkentin ihracatını artıracağını belirterek, hedeflerinin daha önce hiç ihracat yapmamış firmaların da bu işe girmelerini sağlamak olduğunu ifade etti.

Okumaya Devam Et

Sanayi

ATO ile Verimli Bir Görüşme Gerçekleştirdik

Hazine ve Maliye Bakanı Nebati, ATO Başkanı Gürsel Baran ve beraberindeki heyeti kabul etti.

Yayınlandı

Tarih

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran ve beraberindeki heyeti kabul etti.

Nebati, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, Baran ve beraberindeki heyetle Bakanlıkta bir araya geldiklerini bildirdi.

Küresel ekonomide yaşanan gelişmeler ile son dönem devreye aldıkları uygulamalar hakkında konuştuklarını ifade eden Nebati, istişare odaklı verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirtti.

Okumaya Devam Et

Sanayi

BAYOSB, İş Güvenliğinde Çağı Yakaladı

Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi (BAYOSB) iş sağlığı ve güvenliği konusundaki vereceği eğitimlerde teknolojinin son ürünlerini sanal gerçeklik senaryolarını kullanıyor.

Yayınlandı

Tarih

Bağyurdu Organize Sanayi Bölgesi (BAYOSB) Türkiye iş hayatının en büyük sorunlarından birisi olan iş sağlığı ve güvenliği konusundaki vereceği eğitimlerde teknolojinin son ürünlerini kullanıyor.

BAYOSB, Avrupa Birliği Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı’ndan de hibe desteği aldığı ‘BAYOSB Sürdürebilir Eğitim Merkezi Projesi kapsamında hem BAYOSB katılımcılarının inşaat ve firmalarının çalışanlarına, çevredeki diğer firmaların çalışanlarına, bölgedeki üniversite ve meslek liselerindeki öğrencilere  arttırılmış sanal gerçeklik gözlükleri ile iş güvenliği eğitimini önümüzdeki aylardan itibaren vermeye başlayacak.

SANAL GERÇEKLİK SENARYOLARI HAZIR

BAYOSB Sürdürülebilir Eğitim Merkezi’ni Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Daire Başkanlığı’ndan 191 bin Euro hibe desteği alarak hayata geçirdiklerini ve proje kapsamında Uzun bir hazırlık sürecinin ardından sanal gerçeklik senaryo içeriklerinin oluştuğunu belirten BAYOSB Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Telseren, “İnşaat ve fabrikadaki makinaların çalışmalarına yönelik bu içerikler ile yenilikçi eğitimlere hazırlandık. Bu eğitimlerin verileceği izole sınıf ortamı da tamamlandı. Şu anda eğitime hazırız. Çalışanlar ile öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği konusundaki farkındalığını bu eğitimlerle artıracağız” dedi.  

Sürdürebilir Eğitim Merkezi Projesinin diğer faaliyeti olan uzak eğitim sistemlerinin ve mobil uygulamaların da hazır olduğunu anlatan Telseren, teorik eğitimlere uzaktan katılmak isteyen kişilere uzaktan eğitim sistemi üzerinden eğitim verileceğini söyledi. Telseren, mobil uygulama ile uzaktan eğitim sistemi, sanal gerçeklik eğitim görselleri, mevzuaat gibi konularda içeriklerin de paylaşılacağını ifade etti.  

ETKİN BİR EĞİTİM OLACAK

Türkiye iş hayatında en büyük sorunlardan biri olan iş sağlığı ve bu noktada teknolojinin geldiği en son noktayı da bu eğitimlere dahil ederek en verimli sonucu almayı hedeflediklerini belirten Telseren,“ Bölgedeki üretim yapan sanayicilerin çalışanları ile devam eden inşaatların işçileri dışında çevre firmaların çalışanları, üniversite ve meslek lisesi öğrencilerine de artırılmış sanal gerçeklik gözlükleri VR ile iş güvenliği eğitimi vereceğiz. VR teknolojisi tamamen farklı bir gerçekliği simüle ediyor. Daha fazla sürükleyici ekipman kullanıyor. Kullanıcının işitsel duygularını harekete geçirerek daha etkin bir eğitim imkanı sunuyor. Bu yenilikçi eğitim ile iş kazalarının azalmasını ve iş sağlığı ve güvenliği bilincinin artırılmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Reklam
Okumaya Devam Et

Trendler

Copyright © 2022 Sanayi Gazetesi - Tüm hakları saklıdır.