Yunanistan-Türkiye ikinci sınır köprüsünün yapımı başladı

Bakan Uraloğlu, Türkiye ile Yunanistan arasında yapılacak İpsala-Kipi 2. Sınır Geçiş Köprüsü Projesi çalışmalarında sona gelindiğini açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye ile Yunanistan arasında yapılacak İpsala-Kipi 2. Sınır Geçiş Köprüsü Projesi çalışmalarında sona yaklaşıldığını belirterek, “Projelerin onaylanmasını takiben yapım ihale hazırlıklarına başlayacağız. Bu köprü, iki ülke arasındaki ulaşımın daha da kolaylaşmasına ve ticaretin artmasına katkı sağlayacak.” ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye ile Yunanistan arasındaki ulaşım altyapısını güçlendirmek amacıyla yürütülen projeye dair bilgi verdi.

İpsala-Kipi sınır geçiş bölgesinde yeni bir kara yolu sınır geçiş köprüsünün ortak olarak inşa edilmesi amacıyla 22 Ocak 2004’te Atina’da mutabakat zaptı imzalandığına işaret eden Uraloğlu, iki ülke arasındaki ilişkileri ve işbirliğini geliştirmek amacıyla önemli adımlar attıklarını bildirdi.

Uraloğlu, anılan mutabakat zaptı kapsamında 10 Haziran 2006’da köprü projesinin Yunanistan tarafından yapılacağı kararının alındığını anlatarak, yürütülen proje çalışmalarında sona yaklaşıldığını ifade etti.

Yunanistan tarafından yürütülen proje çalışmalarının bu yıl içerisinde bitirilmesinin beklendiğini dile getiren Uraloğlu, şunları kaydetti:

“17 Nisan 2024’te Selanik’te gerçekleşen Ortak Planlama ve İzleme Projesi Komitesi 9. Toplantısı’nda da bu konu görüşüldü. Projelerin onaylanmasını takiben yapım ihale hazırlıklarına başlayacağız. Bu köprü, iki ülke arasındaki ulaşımın daha da kolaylaşmasına ve ticaretin artmasına katkı sağlayacak.”

Uraloğlu, projenin sadece Türkiye ve Yunanistan için değil, tüm bölge için büyük önem taşıdığını belirterek, şu değerlendirmede bulundu:

“Yapım ihale hazırlıkları tamamlandığında, inşaat çalışmaları en kısa sürede başlayacak. Proje, iki ülke arasındaki dostluk ve işbirliğinin güçlenmesine katkı sağlamakla kalmayacak aynı zamanda da Türkiye’nin Selanik-Sofya-Berlin güzergahındaki işlevsel bağlantısını güçlendirecek. Ayrıca, Türkiye’nin Egnatia Otoyolu üzerinden Pan-Avrupa Koridoru ve Balkan ülkeleri ile olan fonksiyonel bağlantısına da hizmet edecek.”

Meriç Nehri üzerine inşa edilecek 841 metre uzunluğundaki köprünün “ekstra doz” olarak tasarlandığını vurgulayan Uraloğlu, 1958 yılında yapılan eski köprünün artan trafiği karşılayamaması nedeniyle bu köprünün çift gidiş geliş şeklinde ve 4 şerit olarak yapılacağını bildirdi.

İpsala Sınır Kapısı, Edirne’nin İpsala ilçesinde yer alan Türkiye – Yunanistan arasındaki kara yolu gümrük/sınır kapısıdır. E-25 kara yolu ile Yunanistan ile Türkiye’yi birbirine bağlayan İpsala Köprüsü’nün bitişiğindeki 11,000 m² alan üzerine 1956 yılında inşa edilmeye başlanmış, 10 Temmuz 1961 tarihinde hizmete girmiştir.

İpsala, Edirne’nin Kapıkule’nden sonra ikinci büyük sınır kapısı ve gümrüğüdür. Güney Avrupa’da çalışan Türk vatandaşlarının tercih ettiği İpsala Sınır Kapısı, tır taşımacılığında da önemli bir paya sahiptir. İpsala Gümrüğü’nden 2001 yılı rakamlarına göre 1 milyon yolcu giriş çıkış yapmıştır. Yine 2001 yılı rakamlarıyla giren araç sayısı 140.574, çıkan araç sayısı ise 149.000’dir.

İpsala Gümrüğü 2002 yılı Eylül ayında 105,000 m² alan üzerine kurulu yeni tesis alanına taşınmıştır. 5 giriş ve 5 çıkışı olan ve Yap-İşlet-Devret modeliyle 5,5 ayda inşa edilen ve yaklaşık 5 Milyon dolara mâl olan yeni İpsala Gümrüğü, Türkiye’nin modern sınır kapılarından birisidir.

Kaynak: AA