Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilere ilişkin son durumu paylaştı.
Uraloğlu, “Yasa Moon” ve “Nejat” adlı Türk sahipli gemilerin Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde ayrıldığını bildirdi.
Hürmüz’de Türk gemileri için geçiş trafiği izleniyor
Bölgede seyrine devam eden gemilere yönelik geçiş taleplerinin de takip edildiğini belirten Uraloğlu, 5 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçmek için talepte bulunduğunu açıkladı.
Bakan Uraloğlu, ayrıca mevcut durumda iki enerji gemisinin boğazdan çıkış yönünde herhangi bir talebinin bulunmadığını ifade etti.
Bakan Uraloğlu, bölgede yaşanan gelişmelerin yakından izlendiğini belirterek, "Savaşın başından beri Basra Körfezi'nde bulunan Yasa Moon ve Nejat isimli Türk sahipli gemiler 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı'ndan güvenli şekilde çıkış yaptı." bilgisini paylaştı.
7 gemi için kritik takip
Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli başlıklar arasında yer aldığını vurgulayan Uraloğlu, savaşın başladığı tarihten bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı üzerinden geçerek Körfez’den ayrıldığını bildirdi.
Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordineli şekilde anlık takip edildiğini ifade ederek, gerekli görülen durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli iletişim halinde olunduğunu kaydetti.
Uraloğlu, 22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde 7 geminin bulunduğunu, bu gemilerde toplam 177 Türk gemi insanının görev yaptığını bildirdi.
Bölgede bulunan gemilerden yalnızca birinin Türk bayrağı taşıdığını belirten Uraloğlu, konuya ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı:
"5 gemi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulundu. İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor. Türk gemilerinin ve gemi insanlarının güvenliğinin öncelikli konu. Bölgedeki gemilerimizi ve Türk gemi insanlarımızı anlık olarak takip etmeyi sürdürüyoruz. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan gemilerle ilgili tüm gelişmeler yakından izleniyor, ilgili kurumlar koordinasyon içerisinde çalışmalarını sürdürüyor."
