Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı Işık Görme Töreni‘ne katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, açılış konuşmasında, ülkenin güçlü sanayisinin simgesi Kocaeli’de, ulaşım kalitesini daha da yukarılara taşımak adına çalışmaları sürdürdüklerini söyledi.
15 Aylık Sürede 7/24 Esasına Göre Çalışıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 14 Haziran 2021’de Gebze-OSB-Darıca Sahil Metro Hattı’nın tünel kazı çalışmalarını başlattıklarını, aradan geçen 15 aylık sürede 7/24 esasına göre çalışarak hatta büyük ilerleme kaydettiklerini aktararak, “Verdiğimiz tüm sözleri tutmak için çalışıyor, halkımıza hizmet etmek için çabalıyoruz” ifadelerini kullandı.


Ulaştırma ve haberleşmede 20 yıldır büyük bir atılım gerçekleştirdiklerine işaret eden Karaismailoğlu, 100 yılda yapılabilecek işleri 20 yılda gerçekleştirdiklerini, dünyayı Türkiye’ye bağladıklarını kaydetti. Karaismailoğlu, ilmek ilmek ördükleri bu sistemde demir yollarının modernleştirilmesi adına da çok çalıştıklarını anlatarak, Türkiye’de demir yolları reformunu başlattıklarını, atıl kalan demir yollarına büyük yatırımlar yaptıklarını ve yapmaya da devam ettiklerini dile getirdi.
“14 Şehir İçi Raylı Sistem Hattımızda Da İnşaatlarımız Devam Ediyor”
Karaismailoğlu, Türkiye’yi demir ağlarla örmeye devam edeceklerini vurgulayarak, demir yolları için teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri standartlarını belirlediklerini, özellikle dijitalleşmiş, güvenli bir demir yolu ağı için çalıştıklarını belirtti.

Bu yatırımların en önemlileri arasında Gebze OSB Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı bulunduğuna değinen Karaismailoğlu, şöyle devam etti: “15,4 kilometre çift hat sistemiyle inşa ettiğimiz hattımızda 11 istasyon var. Saatte 90 kilometre tasarım hızındaki hattımız için 28 aracı da projemiz kapsamında hizmete alacağız. Metro araçlarımız yüzde 60 yerlilikle Türkiye’de üretilmektedir. Araçlarımız tam sürücüsüz olarak modern teknolojiye uygun tasarlandı. Ayrıca sözleşme kapsamında, OSB istasyonunun yaklaşık 1 kilometre kuzeyinde 92 bin 984 metrekarelik depo ve bakım alanı inşa ediyoruz. Metro hattı inşaatında bugün itibarıyla yüzde 63 oranında ilerleme sağladık. Proje kapsamındaki toplam 27 bin 354 metrelik tünelin 26 bin 316 metresinin kazısını tamamladık. Hedefimiz; projenin Gebze OSB-Gebze Gar (Marmaray) arasını, yani 11,5 kilometrelik kesimini, 2023 yılının sonunda, Gebze Gar-Darıca Sahil arasındaki 4 kilometrelik kesimini de 2024 yılında hizmete açmaktır. Bu tünelin ucunda gördüğümüz ışık, yalnızca ticaretin, kalkınmanın, seyahatin değil, aynı zamanda 2023’ün ışığıdır.”


Teknoloji ve Sanayinin Nabzının Attığı Her Bölgede Ulaşım Sistemleri Kurduk
Karaismailoğlu, bugün ayna birleşimini yapacakları hattın, Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Gebze ve Darıca ilçeleri arasındaki kara yolu bağlantısına alternatif bir tercih olacağından bahsederek, bu şekilde bölgeler arasındaki ulaşım ağının çok daha güçleneceğini, hattın tamamlanmasıyla Gebze ile Darıca arasındaki ulaşım süresini 1 saatten 24 dakikaya indireceklerini bildirdi.
Hattın günde 330 bin yolcu kapasitesine sahip olacağını, bu hatla 2023’ten 2047’ye kadar 25 yıllık perspektifte ciddi ekonomik tasarruflar elde edeceklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Hatla önümüzdeki 25 yılda, kara yolu bakım ve işletme kazancımız 356 milyon avro, kaza maliyetlerinin azalmasından kaynaklı kazancımız 7,5 milyon avro, hava, toprak su temizliği ile iklim, yeşil alan ve biyolojik çeşitlilik şeklindeki dışsal fayda olarak da yaklaşık 9,5 milyon avro, zaman kazancı olarak 2 milyar 361 milyon avro olmak üzere toplamda 2 milyar 734 milyon avro kazanç sağlamış olacağız” ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, teknoloji ve sanayinin nabzının attığı bu bölgelere alternatif ulaşım sistemleri kurduklarını anlatarak, “Kocaeli için, İstanbul için, Marmara için ne yapsak yeridir, yerindedir. Kara, hava, deniz ve demir yollarında yaptığımız her bir kilometre yolu akarsuya benzetiyoruz. Zira her bir yolumuz, yapıldığı, geçtiği ve etkilediği bölgelerin üretimine, istihdamına, ticaretine, kültür ve turizmine ciddi katkılar sağlıyor. Bölge ayrımı gözetmeden, siyasal tercihlere bakmadan, nerenin yola ihtiyacı olursa oraya yol yapmayı ilke edindik. Bizim hizmet anlayışımıza göre, ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir.’ Bizler başkaları gibi algı oyunlarıyla iftiralarla halkımızı yanıltmıyoruz. Başlayan yatırımları toprakla kapatmıyoruz” şeklinde konuştu.
Bakan Karaismailoğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı’nın tüm bölümlerinin hizmete açılışında da birlikte olmayı temenni ederek, metro hatlarının yapımına katkı sağlayanlara teşekkür etti.