Bloomberg News'in aktardığı bilgilere göre Irak, petrol üretim kotasının artırılmaması halinde gelecekte OPEC üyeliğini yeniden değerlendirebileceği mesajını verdi.
Konuya yakın üst düzey bir Iraklı yetkili, Bağdat yönetiminin özellikle İran ile yaşanan savaş sürecinde petrol satışlarında oluşan kayıpların bütçede yarattığı baskıyı hafifletmek amacıyla daha yüksek üretim kapasitesine ihtiyaç duyduğunu ifade etti. Yetkili, mevcut aşamada Irak'ın OPEC'ten ayrılma yönünde bir kararının bulunmadığını ancak bu ihtimalin tamamen göz ardı edilmediğini söyledi.
Irak yönetimi, üretim kotalarının ülkenin ekonomik ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yeniden düzenlenmesini beklerken, OPEC içinde benzer tartışmalar daha önce de yaşanmıştı. Birleşik Arap Emirlikleri de geçmişte üretim kısıtlamaları konusunda Suudi Arabistan ile yaşadığı görüş ayrılıklarının ardından örgütten ayrılma kararı almıştı.
Öte yandan OPEC ve iş birliği yaptığı üretici ülkeler, üye ülkelerin teknik üretim kapasitelerini yeniden değerlendirmek amacıyla kapsamlı bir inceleme yürütüyor. Yıl sonuna kadar tamamlanması planlanan çalışmanın, 2027 yılına ilişkin yeni üretim kotalarının belirlenmesinde temel alınması bekleniyor.
